Materijali

Kako da iskoristimo solarnu energiju?

Ustaljeni silicijumski p-n spoj kakav se koristi kod danas najefikasnijih solarnih ćelija dostigao je gornje teorijsko ograničenje od 33,7 odsto efikasnosti. Međutim, to neće biti dovoljno

Svi novi, obnovljivi izvori energije koje poslednjih decenija ulaze u upotrebu pokazali su neka ograničenja. Najčistiji i konstantan među njima, Sunce, ostao je relativno slabo iskorišćen iako svaki sunčani dan naučnike podseća na ogroman potencijal koji bi solarna energija mogla da pruži. Njihov osnovni problem je trošak: cena silikonskih fotonaponskih panela čini da solarna energija bude veoma skupa.

Ipak, život na Zemlji, koji je gotovo u potpunosti napajan sunčevom energijom kroz proces fotosinteze, pokazuje da solarne ćelije ne moraju biti preterano efikasne ukoliko, nalik lišću, postanu jeftine i proizvode se u ogromnim količinama. Jedna od krajnjih ambicija istraživača na ovom polju je korišćenje solarne energije radi proizvodnje goriva, što se može učiniti razbijanjem molekula vode na vodonik i kiseonik.

Problem je u pronalasku dovoljno jeftinog, idealnog katalizatora, koji će sunčevu energiju pretvarati u gorivo. Ukoliko uspeju u ovome, naučnici predviđaju da će galon vode biti dovoljan da čitav dan opskrbljava energijom jednu kuću u nekoj od zemalja u razvoju.

Istražite druga OTVORENA PITANJA SAVREMENE NAUKE.

GLASAM ZA NAUKU

Uplovi u svemir nedovoljno istraženih naučnih tema. Učestvuj u razotkrivanju. Zatraži odgovor. Svako od deset otvorenih pitanja savremene nauke, po izboru čuvenog naučnog pisca Filipa Bola, predstavlja jednu od naučnih disciplina koje bi mogle da promene svet koji poznajemo. Koje od njih su tebi najzanimljivije?

GLASAJTE ZA NAUČNU TEMU.