Устаљени силицијумски p-n спој какав се користи код данас најефикаснијих соларних ћелија достигао је горње теоријско ограничење од 33,7 одсто ефикасности. Међутим, то неће бити довољно

Сви нови, обновљиви извори енергиjе коjе последњих децениjа улазе у употребу показали су нека ограничења. Наjчистиjи и константан међу њима, Сунце, остао jе релативно слабо искоришћен иако сваки сунчани дан научнике подсећа на огроман потенциjал коjи би соларна енергиjа могла да пружи. Њихов основни проблем jе трошак: цена силиконских фотонапонских панела чини да соларна енергиjа буде веома скупа.

Ипак, живот на Земљи, коjи jе готово у потпуности напаjан сунчевом енергиjом кроз процес фотосинтезе, показуjе да соларне ћелиjе не мораjу бити претерано ефикасне уколико, налик лишћу, постану jефтине и производе се у огромним количинама. Jедна од краjњих амбициjа истраживача на овом пољу jе коришћење соларне енергиjе ради производње горива, што се може учинити разбиjањем молекула воде на водоник и кисеоник.

Проблем jе у проналаску довољно jефтиног, идеалног катализатора, коjи ће сунчеву енергиjу претварати у гориво. Уколико успеjу у овоме, научници предвиђаjу да ће галон воде бити довољан да читав дан опскрбљава енергиjом jедну кућу у некоj од земаља у развоjу.

Истражите друга ОТВОРЕНА ПИТАЊА САВРЕМЕНЕ НАУКЕ.

Френклин и Вотсон