Удружење Милутин Миланковић  доделило повељу Милутин Миланковић Центру за промоцију науке

Центар за промоцију науке постаје поносни добитник Повеље Милутин Миланковић, коју додељује Удружење Милутин Миланковић за изузетан допринос афирмацији лика и дела овог великана српске и светске науке.

Повеља је Центру за промоцију науке уручена на свечаности у уторак, 24. децембра, у просторијама удружења.

24. децембра Удружење Милутин Миланковић обелжава неколико Миланковићевих јубилеја. Ове године се слави 135 година од његовог рођења, 110 година од промовисања у доктора техничких наука, 105 година од доласка на Београдски универзитет и 60 година од доделе Златне докторске дипломе Високе грађевинске школе из Беча.

Милутин Миланковић – великан наше, али и светске научне сцене своје трагове оставио је у многим сферама науке. Бавио се математиком, астрономијом, геофизиком. Био је грађевински инжењер, први Србин доктор техничких наука, редован професор небеске механике на Универзитету у Београду и декан Филозофског факултета. Један је од пионира ракетног инжињерства  у свету. Најпознатији је ипак по две своје публикације: „Канон осунчавања Земље“ који описује све планете у Сунчевом систему и теоријском објашњењу земљиних дуготрајних климатских промена узрокованих астрономским променама положаја Земље у односу на Сунце – односно чувеним Миланковићевим циклусима. Његов допринос науци је широко признат у свету, па тако један кратер на даљој страни Месеца носи Миланковићево име, што је потврђено од стране Међународне астрономске уније 1970. године. Такође, његово име ности и један кратер на Марсу и астероид који је открио астроном Петар Ђурковић, са Београдске опсерваторије 1936. године.