Отворени разговори са др Бојаном Глигоријевић, професорком биоинжењеринга на Универзитету у Филаделфији и ауторком рада на нашој манифестацији у Музеју примењене уметности

Др Бојана Глигоријевић, успешна научница и уметница која тренутно живи и ради у Филаделфији, представиће своје уметничке радове „Наука и уметност у микроскопији“ у Музеју примењене уметности. Уметница ће у простору бити  20, 21. и 24. новембра од 18 до 19 часова, где је можете упознати и са њом поразговарати о њеним радовима. Изложба је део велике art+science+makers манифестације.

У процесу истраживања докторка Глигоријевић користи колоније људских ћелија са различитим мутацијама. Техником молекуларног инжењеринга она модификује ћелије уз помоћ корала који расту на дну Пацифика и сјаје у мраку када сунчеви UV зраци дотакну воду. Трансфером ДНК из корала, људске ћелије које почињу да сјаје у мраку, омогућавају  да њихово понашање фотографишемо ласерским микроскопом. Као улични фотограф, уметница вреба напети моменат и креира композицију.

Др Бојана Глигоријевић је дипломирани хемичар са ПМФ-а, са докторатом из биофизике на Универзитету Џорџтаун, у Вашингтону. На њујоршком колеџу „Алберт Ајнштајн“ развила је методе за снимање ћелија канцера у реалном времену и израчунавање вероватноће за метастазу на основу снимака. Данас је ванредни професор на катедри за Биоинжењеринг на Универзитету Темпл, у Филаделфији , где је на челу шесточлане групе истраживача.