Да ли сте знали да се у новобеоградском блоку 39, поред зграде Центра за промоцију науке, гради и Центар за нанонауке и материјале?

Министарство просвете, науке и технолошког развоја, 29. априла 2013, у просторијама Српске академије наука и уметности, организује скуп поводом промоције пројекта изградње Нано центра у Београду.

Организатор скупа овим путем жели да афирмише пројекат оснивања, изградње и опремања Нано центра, који ће се налазити у блоку 39 на Новом Београду. Пројекат се сматра капиталним за даљи развој науке у Републици Србији и саветодавно је подржан од стране Међународног научног одбора (International Advisory Board).

Према идејном решењу, објекат Центра за нанонауке и материјале организационо је подељен у две групе, од којих једну заузимају лаке и тешке лабораторије, а другу канцеларије. Идејно и технолошко решење израђени су у сарадњи са домаћим научницима и групом од осам светски признатих научника из ових области. Резултат рада сажет је у Елаборат о реализацији пројекта изградње Наноцентра.

Наноцентар је замишљен као лабораторијски простор у коме ће се вршити капитална истраживања пројеката интердисциплинарних области Микро фабрикација и Нанонауке, Нових материјала и Суперкомпјутинг „Плави Дунав“. Лабораторија ће имати модерну инфрастуктуру у складу са стандардима Европског истраживачког простора (ЕРА) са стратешким циљем да се допринесе Европском стратегијском форуму о истраживачкој инфраструктури (ЕСФРИ).

Кампус науке и уметности, чија је изградња почела у новобеоградском блоку 39, укључује зграду Центра за промоцију науке и Центра за нанонауке и материјале.

Oвом скупу ће присуствовати чланови Међународног научног одбора:

•  Др Ричард Ернст, добитник Нобелове награде за хемију, ETH Zürich, Switzerland, Laboratorie für Physikalische Chemie, Professor emeritus at Department Chemistry and Applied Biosciences,

•  Др Јан ван Рутенбек, директор Casimir Research School, Leiden-Delft, Netherlands, Professor of Experimental Physics, Kamerlingh Onnes Laboratory, Leiden University,

•  Др Јоаким Шпац, директор Max Planck Institute for Metals Research, Stuttgart, Germany, Scientific Member of Max Planck Society Professor of Biophysical Chemistry, University of Heidelberg и

•  Др Лудо Деферм, IMEC Executive Vice President of Business Development.