Povodom Dana državnosti, među 17 zaslužnih građana, predsednik Republike Srbije Boris Tadić odlikovao je Istraživačku stanicu Petnica i dr Miodraga Stojkovića

Predsednik Republike Srbije Boris Tadić odlikovao je 17 zaslužnih pojedinaca i institucija povodom Dana državnosti koji se u Srbiji slavi 15. februara. Među odlikovanima ove godine našle su i obrazovne institucije i naučnici.

„Istraživačka stanica Petnica odlikuje se Sretenjskim ordenom drugog stepena, za zasluge u razvoju naučnog podmlatka i unapređenje obrazovanja“, navodi se u saopštenju koje je uoči Dana državnosti upućeno medijima iz Predsedništva Srbije.

U obrazloženju se takođe navodi da se Petnica bavi “razvojem nauke, naučne pismenosti, obrazovanja i kulture, kao i da su njene aktivnosti najvećim delom usmerene na mlade”.

Sretenjski orden je jedno od najviših odlikovanja koje se može dobiti u Srbiji, a pored Petnice, među odlikovanima se našao i jedna naučnik. Tako je Sretenjskim ordenom trećeg stepena za zasluge u naučno istraživačkom radu u oblasti genetike odlikovan doktor Miodrag Stojković.

Vrlo poznat u Srbiji, doktor Stojković iza sebe ima uspešnu međunarodnu karijeru u istraživanjima sa embrionalnim matičnim ćelijama, a svoj naučni projekat je nastavio u Srbiji, otvorivši Specijalnu bolnicu za lečenje steriliteta u Leskovcu.

Druga odlikovanja

Odlikovanje je dobilo i Srpsko lekarsko društvo, ali i poznati umetnici i kulturni radnici Dejan Mijač i Joavn Ćirilov, a posthumno su odlikovani Srđan Aleksić, humani heroj iz Trebinja i Diana Obekser Budisavljević, Austrijanka koja je spasila 12.000 srpske dece iz koncentracionih logora na teritoriji NDH. Najviše odlikovanje Orden Karađorđeve zvezde dobio je teniser Novak Đoković, ruski državljanin Georgij Sergejevič Poltavčenko odlikovan je Ordenom srpske zastave, a Sretenjski ordenom prvog stepena odlikovan je Akcioni tim za lociranje i hapšenje haških begunaca. Za hrabrost je odlikovano više policajaca koji su izgubili živote u akcijama, a za zasluge su nagrađeni radnici rudarskog basena Kolubara.

Novi programi u Petnici