Samo u prethodnoj godini organizovano je preko 20 naučnopopularnih događaja za stanovništvo, stotinak školskih radionica, desetine međunarodnih sastanaka i započetih saradnji. Naučni klub je deo naših velikih manifestacija poput Maja meseca matematike, Inteligencije biljaka, Noći istraživača, Dečjeg naučnog kampa, art+science-a.  Tokom ovih godina Naučni klub je postao i dom za hakatone, takmičenja u robotici, naučne teatre i pantomime. Otvorili smo vrata naučnoistraživačkim institucijama i društvima, kojima smo pomogli da komuniciraju svoja istraživanja i dostignuća u fizici, genetici, neuronaukama, matematici, astronomiji i brojnim drugim.

Od početka svog rada, jedan od glavnih zadataka kluba je da poveže sve kojima je nauka bliska i zanimljiva, bez obzira na godine, nivo znanja i oblasti interesovanja. Korisnici prostora do sada su bili naučni instituti, fakulteti, formalna i neformalna udruženja i pojedinci koji se bave naukom i promocijom nauke. Bili su tu učenici i studenti, umetnici i inženjeri, roditelji i hakeri, novinari i svi oni koji vole nauku i tehnologiju. U jeku pandemije, Naučni klub je doneo i svoju virtuelnu učionicu, gde smo priredili interaktivne sadržaje za publiku putem interneta.

Foto: Marko Risović

U sklopu Naučnog kluba nalazi se Mejkers spejs, prostor namenjen onima koji žele da se uključe u mejkers zajednicu, naprave nešto, podele svoje znanje ili steknu novo iskustvo i upoznaju ljude sličnih afiniteta. Članovi Mejkers spejsa na raspolaganju imaju tehnički materijal, alate, radni prostor, računare, stručnu pomoć i savete kolega sa kojima mogu da razvijaju svoje projekte – od ideje do gotovih prototipova.

Foto: Marko Risović

Za ovih šest godina Naučni klub Beograd bio je deo svakog Maja meseca matematike, koji je svojim programima okupio i studente i decu, kao i naučnike širom sveta. U Naučnom klubu nastali su radovi najkreativnijih srednjoškolaca tokom programa Mejkers lab. Započeti su brojni međunarodni projekti i saradnje, a tokom noći istraživača ostajali smo do kasnih večernjih časova uranjajući u nauku sa sugrađanima. Ugostili smo velike svetske naučnike poput matematičara Sedrika Vilanija i Kita Devlina, kompozitora i matematičara Karola Befu, biologa Danijela Šemovica i brojne druge. I naravno, u svoju sedmu godinu ulazimo i dalje otvorenih vrata za sve one koji vole, znaju i interesuju se za nauku. Dobro došli.