Na radionici 26. novembra, u 17 časova, u prostorijama CPN-a, razgovaralo se o genskoj sklonosti ka infektivnim bolestima

U utorak, 26. novembra, u 17 časova, u prostorijama Centra za promociju nauke okupilo se mnogo više gostiju nego što je očekivano. Povod je bila radionica o genetičkoj predispoziciji za infektivne bolesti koju je održao dr Dušan Bogunović, postdoktorant na Rokfeler univerzitetu.

Da li su neki ljudi skloniji infekcijama od drugih? Kakvu ulogu geni imaju kod razvoja određenih bolesti? Neki ljudi se veoma lako razbole, dok drugi skoro nikad nisu bolesni od infektivnih bolesti. Istraživanjem kliničkih slučajeva ovih bolesti, koje za neke ljude mogu biti i smrtonosne, moguće je saznati više o našem imunom sistemu i ulozi genetičkih faktora u predodređenosti za pojedine infektivne bolesti.

Radionicu sa ovom temom vodio je dr Dušan Bogunović, postdoktorant sa Rokfeler univerziteta u Njujorku, koji od januara iduće godine počinje sa radom kao vanredni profesor na Icahn School of Medicine at Mount Sinai u Njujorku. Tokom postdoktorskih studija Bogunović se intenzivno bavio temom infektivnih bolesti, a rezultati njegovih istraživanja objavljeni su i u časopisu Science.

Istražite više na sajtu CPN.

Dušan Bogunović, postdoktorant na Univerzitetu Rokfeler, u Njujorku, rođen je u Beogradu, gde je i započeo studije medicine, da bi kasnije školovanje nastavio u SAD. Doktorirao je na New York University Medical School 2010. godine, a bavio se istraživanjima na polju molekularne onkologije i imunologije. Od naredne godine počinje da radi kao vanredni profesor na Odeljenju za mikrobiologiju Icahn School of Medicine at Mount Sinai u Njujorku. Autor je i koautor brojnih  naučnih radova, od kojih je jedan, iz oblasti genetike imunologije, objavljen 2012. godine u prestižnom naučnom časopisu Science.