Naučni skup, posvećen jeziku i filozofiji obrazovanja, otvoren je na Filozofskom fakultetu  u Beogradu, 20. marta, i trajaće tri dana

Tekst: Đorđe Petrović

Foto: Marko Risović

Međunarodnu konferenciju „PAIDEIA: jezik i filozofija obrazovanja“ otvorile su juče Ljiljana Radenović, vanredna profesorka Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu i Jelena Erdeljan, vanredna profesorka i prodekanka za nastavu pri istoj instituciji. U punoj svečanoj sali „Dragoslav Srejović“ Filozofskog fakulteta profesorka Radenović je poželela dobrodošlicu svim učesnicima konferencije i zahvalila se organizatorima: Filozofskom fakultetu u Beogradu, Centru za promociju nauke i Univerzitetskoj biblioteci „Svetozar Marković“ iz Beograda.

Okupljenima se zatim obratila profesorka Erdeljan, istakavši da je obrazovanje – tema ove konferencije – zapravo srž onoga što Filozofski fakultet čini jednom od najstarijih obrazovnih institucija u ovom delu Evrope. Nakon ovog obraćanja, uvodno predavanje pod nazivom „Fιλοσοφητέον: promovisanje novog obrazovanja“ održao je Daniel Marković, klasični filolog sa Univerziteta Sinsinati. Konferencija traje tri dana, od 20. do 22. marta.

Nakon uspešne radionice „Pathe: jezik i filozofija emocija“, koja je u martu 2017. održana u Univerzitetskoj biblioteci „Svetozar Marković“, organizatori su smatrali da bi bilo plodno nastaviti dijalog o najvažnijim pitanjima iz društvenih i prirodnih nauka. Kroz upotrebu grčkog koncepta PAIDEIA, kao prethodnika modernih pojmova obrazovanja, navodi se da će ova konferencija biti posvećena obrazovnim diskursima u antici i epohama koje su usledile.

Institucija obrazovanja naširoko je prepoznata kao jedna od najkonzervativnijih sila u svakom društvu. Ipak, obrazovni diskurs neretko predstavlja diskurs promene i transformacije. Da bismo bolje razumeli ovaj paradoks i obrasce mišljenja na kojima počiva obrazovanje kao drevna i moderna društvena praksa, istraživači iz osam zemalja sa različitih strana sveta okupili su se da ispitaju jezik i filozofiju obrazovanja u različitim disciplinama i kontekstima.

 

 

 

 

podeli