Gde na filmu možete videti matematiku? Neki od filmova sa ovom tematikom prikazivaće se u Jugoslovenskoj kinoteci tokom trajanja Maja meseca matematike.

Tekst: Tanja Kovač

Matematika i matematičari bili su inspiracija mnogim filmskim stvaraocima. Ali, gde na filmu možete videti matematiku? Elementarijum vam preporučuje sledeći izbor od sedam filmova sa matematičkom tematikom:

21 gram

Drama A.G. Inaritua 21 gram spaja nekoliko priča, sudbinu teško bolesnog matematičara, majku u žalosti i bivšeg robijaša čija je novootrivena hrišćanska vera stavljena na probu zbog posledica automobilske nesreće u kojoj će se naći glavni likovi. Naslov se odnosi na jedno istraživanje koje dokazuje mali gubitak težine koji sledi posle smrti. Kažu da je 21 gram težina ljudske duše.

Kocka

Kocka 2: Hipekocka prati osmoro ljudi koji će se probuditi u sobi oblika kocke ne sećajući se kako su dospeli tamo. Uskoro otkrivaju da su nekoj čudnoj četvrtoj dimenziji gde zakoni fizike ne važe i gde moraju da otkriju tajne „hiperkocke“ kako bi preživeli.

Žućko

Igrano-dokumentarni film Žućko – priča o Radivoju Koraću je film o jednom čoveku, njegovoj fenomenalnoj sportskoj karijeri, ali i fascinantnoj ličnosti. Bio je vrhunski sportista sa rekordima od kojih neki nisu oboreni ni do danas, ali i renesansna ličnost. Osim sporta, bio je strastveni zaljubljenik u nauku, književnost, slikarstvo, muziku. Po svom obrazovanju, interesovanjima, inteligenciji mnogo je odskakao od svoje okoline. Bio je izuzetan student Elektrotehničkog fakulteta. Čak je u nekoliko navrata, bez obzira na fenomenalan sportski uspeh, odustajao od košarke jer su mu sportske obaveze otežavale polaganje ispita i završetak studija. Prerana smrt ga je sprečila da diplomira.

Dobri Vil Hanting

Dobri Vil Hanting, u režiji Gasa van Santa, prati dvadesetogodišnjeg mladića izuzetne inteligencije koja se graniči sa genijalnošću koji radi kao domar na tehničkom fakultetu u Masačusetsu, gde s vremena na vreme ne može da odoli rešavanju izuzetno komplikovanih matematičkih zadataka. Umesto da tamo studira, on pati od kompleksa niže vrednosti, budući da je proveo teško detinjstvo u sirotištu.

21

Film 21 je zasnovan na istinitoj priči i prati profesora Mikija Rosija koji organizuje put u Las Vegas za šest svojih najboljih studenata matematike koji su majstori u veštini brojanja karata.

Blistavi um

Blistavi um je biografska drama o matematičaru i nobelovcu Džonu Nešu. Film prati njegov život i uspehe na fakultetu, ali i onaj tajni, u kojem noćima radi za tajne službe dešifrujući tajne sovjetske poruke u američkoj štampi.

Tehnotajz

Priča filma Tehnotajz – Edit i ja prati Edit, prosečnu devojku koja volonterski radi u istraživačkom centru, gde neguje Abela, autističnog matematičkog genija, koji posle otkrića formule koja objedinjuje sve energije na Zemlji, potpuno prekida komunikaciju sa svetom oko sebe. Da bi povećala svoje intelektualne kapacitete, usled problema na fakultetu, Edit ugrađuje čip sumnjivog porekla…

MATEMATIČKI FILMSKI MARATON

U okviru pratećeg programa manifestacije M3 u Jugoslovenskoj kinoteci tokom maja meseca biće prikazana čuvena filmska ostvarenja svetske i domaće kinematografije kojima su inspiracija bili matematika ili matematičari. Više informacija možete naći na sajtu Maja meseca matematike.

Hirošima, 8.15