CPN organizuje posmatranje pomračenja Sunca, u petak, 20. marta, na platou ispred Narodne biblioteke, počev od 9 časova i 45 minuta

Centar za promociju nauke će u petak, 20. marta, ispred Narodne biblioteke u Karađorđevom parku, organizovati posmatranje delimičnog pomračenja Sunca, sa početkom u 9 časova i 45 minuta. Svi građani su dobrodošli da kroz teleskope sa posebnim filterima za posmatranje bace pogled na ovaj astronomski fenomen.

CPN će na vračarskom platou postaviti dva teleskopa koja će biti opremljena specijalnim filterima za posmatranje Sunca, i svi zainteresovani građani će biti u prilici da ih koriste. U posmatranju će nam se pridružiti i astronomi, astrofizičari, matematičari i fizičari, koji će odgovarati na pitanja posetilaca.

Pomračenje počinje oko 9 sati i 45 minuta, trajaće nešto više od dva sata i biće pomračena polovina Sunčevog diska.

Ova pojava se dešava kada Mesec, tokom svoje orbite oko Zemlje, dođe u položaj između Zemlje i Sunca, i baci svoju senku na našu planetu.

U Evropi smo poslednji put totalno pomračenje Sunca imali prilike da vidimo 1999. godine. Potpuno pomračenje biće vidljivo na severu Evrope, a nama najbliža zvezda će, gledano iz Beograda, biti zaklonjena negde oko 50 odsto.

Pomračenje Sunca nije bezbedno posmatrati golim okom! Izlaganje oka Sunčevom zračenju može oštetiti vid, i zbog toga je direktno gledanje u Sunce bez ikakve zaštite opasno po oči. Jedini bezbedan način je posmatranje kroz optički filter.

Postoji nekoliko „uradi sam“ ideja za posmatranje ovog događaja poput maske za varenje, ali najbezbedniji način je gledati pomračenje Sunca kroz specijalni filter na teleskopu. Teleskopi koje će CPN montirati na platou, poseduju ovakvu opremu.

Istražite više o pomračenju Sunca na ovom linku.

Odakle dolaze gravitacioni talasi?
Lične zvezdane mape