Ove godine se CERN-ova Transevropska škola fizike visokih energija održava u Srbiji

Od 13. do 20. jula 2012. u Istraživačkoj stanici „Petnica“ održava se CERN-ova letnja škola. Kako je saopšteno iz „Petnice“, kao novoj članici CERN-a, „Srbiji je pripala izuzetna čast da ugosti ovu školu“, na kojoj će se, između ostalog, govoriti i o otkriću Higsovog bozona.

Ova takozvana Transevropska škola fizike visokih energija (TESHEP, Trans European School of High Energy Physics) okuplja studente iz evropskih zemalja koji su na završnoj godini master ili na prvoj godini doktorskih studija, a njen program je posvećen temama iz fizike visokih energija.

Kako kažu u Petnici, jedna specijalna sesija biće posvećena poslednjim rezultatima dobijenim u detektorima Velikog hadronskog sudarača i otkriću nove čestice za koju se pretpostavlja da je Higsov bozon. Ovim povodom u Petnici ovih dana borave mnogi ugledni gosti, poznati domaći naučnici, kao i Serđo Bertoluči, direktor istraživanja u CERN-u.

CERN-ovu TESHEP školu već šest godina u nizu organizuje grupa evropskih laboratorija za fiziku čestica pod vođstvom Laboratorije linearnog akceleratora u Orseju i CERN-a.

Prethodni domaćini bili su Ukrajina, Poljska i Rumunija. Ove godine je za domaćina izabrana Srbija, budući da je „Petnica“ širom Evrope prepoznata kao mesto veoma značajno za obrazovanje talentovanih učenika.

Nakon trideset godina rada na vanškolskom obrazovanju učenika, Istraživačka stanica „Petnica“ je, zahvaljujući sredstvima EIB-a, a uz podršku nadležnih vlasti, nedavno dobila nove objekte i nove smeštajne kapacitete.

Najbolji matematičar na svetu