Univerzitet u Beogradu našao se na ovogodišnjoj Šangajskoj listi u 27 naučnih oblasti, a najbolje je pozicioniran u oblasti prehrambene tehnologije

Foto: Wikipedia

Šangajski univerzitet Cao Tun objavio je listu svetskih univerziteta po užim naučnim oblastima, koju je prvi put uveo prošle godine. Klasifikacija obuhvata 54 naučne oblasti, a Beogradski univerzitet je svoje mesto našao u 27.

Osnovni kriterijumi za ocenjivanje su broj objavljenih radova na SCI listi, citiranost radova, uticaj na nauku i uticaj univerziteta u regionu.

Na listi su i drugi univerziteti iz Srbije, pa je tako Kragujevački među 500 najboljih na svetu u oblasti matematike, Niški u oblastima matematike i hemijskog inženjerstva, a Novosadski u prehrambenoj tehnologiji, hemijskom inženjerstvu i veterinarskim naukama.

Beogradski univerzitet se najbolje plasirao u oblasti prehrambene tehnologije, gde je zauzeo 43. mesto i postigao bolji rezultat od mnogih prestižnih univerziteta. Osim toga, dobru poziciju zauzeo je i u oblastima rudarstva i inženjerstva minerala (između 76. i 100. mesta), metalurškog inženjerstva (između 101. i 150. mesta), fizike, saobraćajnih nauka, stomatologije i farmacije (između 151. i 200. mesta).

U društvenim naukama Univerzitet u Beogradu se na Šangajskoj listi plasirao u dve oblasti, obrazovanju i psihologiji (između 301. i 400. mesta).