U noći između 27. i 28. septembra istovremeno su se odigrale dve astronomske pojave, pomračenje Meseca i Supermesec

Tekst: Jovana Nikolić

Posle 33 godine pojava, poznata kao Supermesec, podudarila se sa potpunim pomračenjem Zemljinog satelita. Stanovnici većeg dela planete su mogli da posmatraju ovaj fenomen u noći između 27. i 28. septembra, a ponovo će imati tu priliku tek 2033. godine.

Supermesec i pomračenje Meseca su redovne pojave od kojih se prva može uočiti svake godine a druga najmanje dva puta za vreme Zemljinog putovanja oko Sunca. Ipak, retko se ova dva astronomska događaja odigravaju istovremeno.

Mesec na svojoj orbiti jednom godišnje dođe do tačke poznate kao Perigeja i tada je najbliži Zemlji pa izgleda veće i sjajnije. Ova pojava je poznata kao Supermesec.

Pomračenje Meseca nastaje tako što se Zemlja u ovom trenutku nalazi između Sunca i svog satelita na kome stvara senku. Sunčeva svetlost tada prolazi kroz Zemljinu atmosferu, ali se njeni zeleni delovi filtriraju bolje nego crveni. Crvena svetlost prelazi preko Mesečeve površine i daje mu crvenkastu boju zbog koje se ova pojava naziva i ”Krvavi Mesec”.