Svi zainteresovani istraživači mogu da se prijave na Seminar putem elektronskog formulara kojem se može pristupiti OVDE.
Broj prijava je ograničen.
Prijavljivanje za Seminar otvoreno je do 9. maja.
U sklopu Seminara o recenziranju biće održano više predavanja uz propratne prezentacije. Dr Aleksandar Dekanski održaće predavanje na temu „Šta je recenziranje i kako uraditi dobru recenziju“, dok će dr Olgica Nedić govoriti o „Etičkim aspektima recenziranja“. Zatim će dr Nevena Buđevac održati predavanje o „Društvenom priznavanju i vrednovanju recenziranja“, a dr Ivana Drvenica o „Platformama i programima za podršku recenzentima“.
O Seminaru o recenziranju
Grupa istraživača, koji su ujedno recenzenti i članovi uredništava međunarodnih časopisa, a neki i učesnici COST akcije TD1306 New frontiers in peer-review (PEERE), u saradnji sa Centrom za promociju nauke, kreirala je 2017. godine Seminar o recenziranju, namenjen doktorandima i mlađim istraživačima.
Seminar je održan u više navrata u svim većim univerzitetskim centrima u Srbiji (Beograd, Niš, Novi Sad i Kragujevac). Kroz ovaj jedinstveni program do sada je prošlo više od hiljadu polaznika, uglavnom mlađih istraživača, ali i iskusnijih profesora i naučnih radnika iz oblasti prirodno-matematičkih, tehničko-tehnoloških i medicinskih nauka, kao i društveno-humanističkih disciplina.
Tročasovni seminar u kome učestvuje petoro predavača obuhvata teme u rasponu od toga kako dobro uraditi recenziju, preko etike u recenziranju do epistemoloških aspekata pisanja i recenziranja naučnih radova i funkcionisanja specifičnih recenzentskih mreža i platformi kao što je Publons. Ugledni predavači sa bogatim iskustvom uređivanja i recenziranja za renomirane naučne časopise osvrću se i na brojna zanimljiva pitanja koja su u vezi sa procesom recenziranja: zašto recenzirati?; šta su ciljevi recenziranja?; da li recenzent pomaže uredniku časopisa ili autoru?; da li je recenzent i autor rada koji recenzira?; da li recenzent može biti objektivan?; da li se recenziranje može citirati?; kao i mnoga druga pitanja.
O PREDAVAČIMA
Dr Aleksandar Dekanski, naučni savetnik,
član uređivačkih odbora i menadžer časopisa Journal of the Serbian Chemical Society i Journal of Electrochemical Science and Engineering, kao i saradnik u časopisima Hemijska industrija i Chemical Industry & Chemical Engineering Quarterly
Dr Olgica Nedić, naučni savetnik (Institut za primenu nuklearne energije, Univerzitet u Beogradu (INEP)),
član uređivačkog odbora i područni urednik za oblast biohemije i biotehnologije časopisa Journal of the Serbian Chemical Society
Dr Ivana Drvenica, viši naučni saradnik (Institut za medicinska istraživanja, Univerzitet u Beogradu),
pomoćnik glavnog i odgovornog urednika časopisa Hemijska industrija
Dr Nevena Buđevac, vanredni profesor (Fakultet za obrazovanje učitelja i vaspitača, Univerzitet u Beogradu),
član uređivačkog odbora u časopisu Inovacije u nastavi, nekadašnji pomoćnik glavnog urednika u časopisu European Journal of Psychology of Education
Ivan Umeljić, rukovodilac Sektora za izdavaštvo, Centar za promociju nauke,
urednik izdanja Centra za promociju nauke
ORGANIZATORI
Centar za promociju nauke je javna institucija koju je 2010. godine osnovalo Ministarstvo nauke Republike Srbije sa zadatkom da promoviše nauku i tehnologiju. Centar, u skladu sa svojim mandatom, programe i aktivnosti sprovodi radeći sa istraživačkim i obrazovnim organizacijama u Srbiji i širom sveta, a blisko sarađuje i sa državnim institucijama, medijima i privatnim sektorom. Misija Centra je da premosti jaz između nauke i društva kroz uključivanje svih relevantnih aktera i šire javnosti u proces istraživanja i inovacija.
Univerzitetska biblioteka „Nikola Tesla“ je matična biblioteka Univerziteta u Nišu i pripadajućeg regiona i moderan i dinamičan evropski informacioni, obrazovni i kulturni centar. Njena misija, kao centralne biblioteke Univerziteta u Nišu, jeste da doprinese nastavno-naučnim i istraživačkim procesima i obezbedi fondove, usluge i prostor korisnicima i saradnicima, kao i da zadovolji sve ostale obrazovne i kulturne potrebe akademske i šire javnosti.