Školske sekcije nisu samo „igralište“ za učenike već i za nastavnike
Tekst: Staša Bajac
„Školske sekcije su vid vannastavnih aktivnosti u osnovnim i srednjim školama namenjene zainteresovanim učenicima. U aktivnostima školskih sekcija nastavnici i profesori učenicima koji su radi da nauče i saznaju nešto više na zanimljiv način uz moderne pedagoške metode pružaju aktuelne infomacije, upoznaju ih sa naučnim trendovima i dilemama“, za Elementarijum navodi Nikola Božić, koordinator za saradnju sa obrazovnim organizacijama Centra za promociju nauke i višegodišnji rukovodilac Odeljenja matematičko-tehničkih nauka i seminara Astronomije u Istraživačkoj stanici „Petnica“.
Kao što to biva i u „Petnici“, đaci na sekcijama razvijaju sklonosti ka disciplinama koje se često ne izučavaju u osnovnoj školi ili pak produbljuju znanja iz poznatih predmeta. Prednost ove forme obrazovanja leži, između ostalog, u neformalnoj atmosferi i druženju, gde deca nemaju pritisak ocenjivanja i nametnute discipline. Takođe, sekciju obično pohađa manje đaka nego što ih ima u pojedinačnom odeljenju na redovnom času, pa nastavnik može kvalitetnije da im se posveti.
No, kako Nikola Božić dalje ističe, školske sekcije nisu samo „igralište“ za učenike već i za nastavnike. Za njih sekcije predstavljaju priliku da teme obrade modernim pedagoškim metodama, služeći se pritom primerima dobre prakse.
Upravo da bi pomogao u razvijanju ovih metoda i pomogao nastavnicima u njihovoj misiji da inspirišu učenike da šire svoje vidike i van redovnog školskog programa, Centar za promociju nauke je organizovao svoje prve radionice sa nastavnicima koji vode školske sekcije. Naime, 16. marta okupili su se nastavnici sa područja Beograda, a 23. marta iz cele Srbije, kada je održan i seminar na ovu vannastavnih aktivnosti, a nastavnici su imali priliku i da razmene svoja iskustva u radu sa đacima u dodatnoj nastavi.
„Centar za promociju nauke želi da okupi nastavnike i profesore koji imaju entuzijazam da vode ili pokrenu školske sekcije, kako bi zajedno sa Centrom organizovali različite aktivnosti sa ciljem promocije nauke“, zaključuje Božić.