CPN tribina “Kako donosite odluku” u Velikoj sali SKC i devet gradova širom Srbije

Od kupovine dobrog hleba do odabira partnera, odluke donosimo svaki dan. I nismo baš najbolji u tome. Zašto je to tako – i šta o tome kaže nauka? CPN je rešio da približi ovu važnu temu svojoj publici kroz tradicionalno popularnu tribinu u Velikoj sali Studentskog kulturnog centra. Pod nazivom ”Kako donosite odluku?”, tribina se održava u SKC-u u sredu, 30. marta u 19 časova.

Na tribini učestvuju Kaja Damnjanović, psihološkinja iz Laboratorije za eksperimentalnu psihologiju na Filozofskom fakultetu u Beogradu; Oliver Tošković, docent na Odeljenju za psihologiju na Filozofskom fakultetu u Beogradu; Zoran Lučić, profesor sa Matematičkog fakulteta koji je domaćoj javnosti poznat kao nekadašnji izvršni direktor agencije CESID, i Voja Antonić, naučni publicista i pisac knjige ”Da li postoje stvari koje ne postoje?”. Moderator tribine je Slobodan Bubnjević, urednik časopisa ”Elementi”.

Nakon rekordnih odziva publike na prethodnim tribinama, CPN na tribini 30. marta prvi put organizuje i uključivanje publike iz više gradova širom Srbije – iz dvanaest Centara za stručno usavršavanje gde je u toku otvaranje novih Naučnih klubova.

Odlučivanje je važna tema mnogih nauka: od psihologije, preko biologije i informatike, do ekonomije i prava. To je, uostalom, nešto što radimo svaki dan. O nekim odlukama ne razmišljamo uopšte, dok druge vagamo danima. Neke moramo doneti sami, dok druge zahtevaju saglasnost grupe. Neke se donose zbog potencijalne dobiti, a druge iz principa.

Ali zašto smo tako često iracionalni? Da li je to samo zato što naši umovi nisu savršene računarske mašine, ili zato što ne umemo da se odvojimo od naših predrasuda? Da li nas je evolucija usmerila u nekim ”pogrešnim” smerovima? Ili je i sam svet takav da dobra, racionalna odluka, ponekad prosto – ne postoji?

Inspiracija za temu ove tribine je novi broj časopisa ”Elementi”, koji se, sa tematskim pitanjem “Kako donosite odluku?”, 30. marta pojavljuje na kioscima širom Srbije.

CPN tribina