Otkrića

Rog kraljice Amidale

Otkriće neobične praistorijske životinje, čiji rog podseća na frizuru kraljice iz filma Ratovi zvezda, zatvorilo debatu dugu deset godina

Tekst: Nevena Grubač

Da su naučnici često ljubitelji naučne fantastike, potvrđuje i nedavno otkriće neobične praistorijske životinje, prigodno nazvane Xenokeryx amidalae – Amidalin neobični rog. Rog ovog biljojeda, koji rastom podseća na jelena, podsetio je paleontologe koji su ga otkrili na frizuru koju je kraljica planete Nabu, Amidala, nosila u prvoj epizodi filma Ratovi zvezda.

Mužjaci su imali dva omanja roga blizu ušiju, nalik današnjim žirafama, ali i jedan veći na potiljku, u obliku slova T. Upadljivi sabljoliki očnjaci najverovatnije su služili za zastrašivanje konkurencije, dok su ženke evoluirale bez ovih upečatljivih atributa.

Otkriće ove životinje, koja je svoj vek provodila u travnatim, rečnim dolinama, u društvu nosoroga, slonova i krokodila, omogućilo je paleontolozima da konačno lociraju mesto izumrle vrste zvane paleomericidi, kojoj pripada i Xenokeryx amidalae, na porodičnom stablu preživara. Na ovaj način zatvorena je debata koja je trajala deceniju.

OTKRIĆA

Svakoga dana se u svetu objavi više hiljada novih otkrića. Koja od njih su zaista bitna? Koja menjaju naučnu paradigmu? I kako razumeti šta se zapravo dešava na naučnim frontovima?

Istražite tekstove iz rubrike OTKRIĆA.

Istražite druge tekstove:

CPN