Institut „Vinča“ u novembru organizuje seriju radionica koje će učenicima omogućiti da na jedan dan vide kako izgleda posao pravih naučnika

„Vinčaonica 2013“ obuhvata seriju radionica, od 18. do 28. novembra, na kojima učenici viših razreda osnovnih i srednjih škola imaju priliku da se upoznaju sa raznim temama i metodologijom naučnoistraživačkog rada u Institutu „Vinča“.

Zahvaljujući tome što je ovaj projekat dobio podršku na Javnom pozivu CPN-a za finansijsku podršku projektima popularizacije nauke u 2013. godini, CPN je pomogao „Vinčaonicu“ i ove godine. Ovaj projekat će učinicima omogućiti da neposredno istraže posao naučnika kroz teorijski, istraživački i praktični rad.

Radoznali školarci koji žele da saznaju kako izgleda posao mikrobiologa i zainteresovani su da vide kako izgledaju njihovi geni, kako da sami odrede krvnu grupu ili da posmatraju rad u pravoj fizičkoj, hemijskoj ili biološkoj laboratoriji, biće u prilici da tokom novembra saznaju sve ove detalje od pravih naučnika u Vinči.

Jednodnevne radionice će voditi naučnici Instituta, a biće pokrivene brojne naučne oblasti poput medicine, molekularne endokrinologije, neurobiologije, fizike, hemije i drugih polja. Ideja radionica jeste da se učenici na naučnopopularan način upoznaju sa svim fazama naučnog istraživanja.

Učesnici „Vinčaonice“ će svoje rezultate i zapažanja predstaviti na posterima, koji će biti izloženi na manifestaciji „Otvorena vrata 2014“ u Institutu „Vinča“ u maju 2014. godine.

Istražite više detalja o ovom projektu na: www.vinca.rs.