Na planini Vidojevica, u blizini Prokuplja, uspešno je postavljen teleskop Milanković, najveći teleskop na prostoru Zapadnog Balkana

Nakon nekoliko godina rada na realizaciji evropskog projekta BELISSIMA (BELgrade Initiative for Space Science, Instrumentation and Modeling in Astrophysics), astronomi sa Astronomske opservatorije u Beogradu tokom prethodnih dana ušli su u finale ovog jedinstvenog poduhvata: na 1150 metara nadmorkse visine na planini Vidojevica dopremljen je teleskop prečnika primarnog ogledala 1.4 metra.

Novi teleskop će nositi ime po našem poznatom naučniku Milutinu Milankoviću. Ovo je najveći teleksop u našoj zemlji, ali i regionu, i gotovo je dva i po puta veći od trenutno postavljenog teleskopa na Astronomskoj stanici Vidojevica. Teleskop Milanković će motriti na nebo sa jednog od najboljih lokaliteta za astronomska posmatranja u našoj zemlji, poznatom po minimalnom svetlosnom zagađenju.

Teleskop Milanković je optički teleskop, u potpunosti automatizovan, i neće zahtevati prisustvo operatera na licu mesta. Posmatranja će se vršiti u realnom vremenu putem interneta. Na prostoru zapadnog Balkana trenutno ne postoji teleskop sličnih dimenzija i performansi. Tokom maja očekuju se i prva posmatranja.

Istražite više o teleskopu Milanković i projektu BELISSIMA.