U Srbiji je pokrenut novi naučnopopularni medij. Elektronsko izdanje časopisa ”Nova Galaksija” predstavljeno je u sredu, 8. marta u Galeriji RTS

Tekst: M. Đurić

U sredu 8. marta u Galeriji RTS-a predstavljeno je elektronsko izdanje časopisa ”Nova Galaksija”. Tvorac ovog izdanja, glavni urednik Stanko Stojiljković, vodio se željom da stvori naslednika čuvenog jugoslovenskog magazina ”Galaksija” koji je izlazio od 1972. do 2001. godine. U naslednici ”Galaksije” biće ponajviše predstavljena dostignuća srpskih istraživača kod nas i u svetu, ali i najnovija globalna otkrića.

Kako je najavljeno, za ”Novu Galaksiju” pisaće naši vodeći naučnici u matici i rasejanju, od kojih su šestorica akademici, zatim 22 redovna profesora univerziteta, tri doktora nauka, dva magistra i četiri stručnjaka za pojedine oblasti. Sam Stojiljković je domaćoj publici poznat kao višedecenijski urednik naučne rubrike ”Politike”.

Njihove prve teme su: kako izgleda šumski internet, zašto leptiri nose naočari, u kom ratu ratuju frižideri, da li je Njegoš bio naučnik, može li Beogradski univerzitet među 100, zavisimo li od akcelaratora, ko sme da operiše u ničijoj zemlji, ima li povratka iz crne rupe, može li se objasniti vreme, kada nas mozak vara, koliko je Pupin poklonio Srbiji, šta otkrivaju Tesline mašine, ko je veliki zaboravljeni srpski filozof, kako je Pavlu Saviću izmakao Nobel, zašto je reč mir jedna od najopasnijih, čije su arapske cifre, kakvoj se himni raduju studenti, koji je najveći prost broj, gde se krije šesto čulo.

Na predstavljanju časopisa govorili su akademik Vladimir S. Kostić, predsednik SANU, prof. dr Branko Kovačević, predsednik AINS, Ilija Cerović, v.d.direktora Televizije Srbije i glavni i odgovorni urednik Naučno-obrazovnog programa i Stanko Stojiljković, glavni urednik Galaksije nove.

Istražite više elektronsko izdanje časopisa ”Nova Galaksija”.