Kako se pojedine naučne institucije kotiraju na internetu i koje naučne institucije Srbije zauzimaju najbolje mesto na virtualnoj rang-listi?

Na koji način stići do podataka o uticaju pojedinačnih naučnih institucija u svetu? Kako saznati koji se univerziteti ili naučni centri najbolje kotiraju u nekoj regiji? Između ostalog, za ovu vrstu evaluacije merodavni su i prisustvo i uticaj koje jedna naučna institucija ima na internetu.

Webometrics – rangiranje svetskih univerziteta, predstavlja inicijativu istraživačke grupe Consejo Superior de Investigaciones Cientificas (CSIC), najveće javne istraživačke institucije u Španiji, koja na osnovu kvantitativne analize internet i veb sadržaja naučnih centara redovno ažurira rang-listu svih naučnih ustanova u svetu.

Najbolji univerziteti objavljuju milione stranica koje proizvode najrazličitiji departmani i servisi, stotine istraživačkih timova i hiljade studenata. Snažno prisustvo na vebu ukazuje na instituciju koja vodi računa o dostupnosti izvora, globalnoj pismenosti na internetu, posvećenosti promociji demokratije i slobode govora, vidljivosti u međunarodnim okvirima, kao i na instituciju koja daje podršku različitim naučnim i drugim inicijativama.

Kako se kotiraju pojedine naučne institucije u Srbiji na listi webometrics.info? Najbolje mesto zauzima Srpska akademija nauka i umetnosti, koja je na 299. mestu svetske rang-liste. Matematički institut SANU nalazi se na 400. mestu, Institut za fiziku u Beogradu na 1619. mestu, dok je najbolje rangirani evropski naučni institut – CERN.

Na listi deset najboljih svetskih univerziteta, u bazi podataka među njih 11992, svoje mesto našli su i Univerzitet Harvard (na prvom mestu), a za njim sledi MIT (Tehnološki institut Masačusets). Tu su, između ostalih, univerziteti Stenford, Kornel i njujorški univerzitet Kolumbija. S druge strane, na evropskom nivou, među ukupno 5854 univerziteta, najbolje rangirani su, prema očekivanju, univerziteti Kembridž i Oksford. Beogradski univerzitet zauzima 509. mesto među najboljima u svetu.

CSIC igra važnu ulogu u pozicioniranju novih naučnih istraživača, a njihov cilj je da promovišu naučno istraživanje i podrže napredak nauke i tehnike u svetu.

Istražite više na: webometrics.info