(NA LICU MESTA) Ogromno interesovanje za prezentacije u konferencijskim salama drugog dana sajma i konferencije „Nove tehnologije u obrazovanju 2016“ u BelExpo centru

Tekst: Jovana Nikolić

Ogromno interesovanje za prezentacije u konferencijskim salama i štandovi oko kojih posetilaca skoro i da nema – prvi je utisak koji se stiče na drugom danu sajma i konferencije „Nove tehnologije u obrazovanju“. Situacija ostaje nepromenjena tokom čitavog dana. Iako se poneki nastavnik na ovim štandovima raspituje kako škola u kojoj radi može da naruči interaktivnu tablu ili multimedijalne udžbenike, ono što svi žele da vide nije neko tehnološko čudo, već dobra ideja.

Upravo zbog toga u jednom trenutku na najposećenijem štandu mogla su se čuti iskustva iz Školskog centra „Nikola Tesla“ u Vršcu, a učenici su demonstrirali kako funkcionišu eksponati koje su napravili uz pomoć nastavnika. Značajniju posetu imao je i štand na kome je promovisano učenje uz lego kocke, Lego education, primenljivo u svim uzrastima od predškolskog do kraja studija.

U programu su se pored imena sale INSERT našli naslovi prezentacija koji su motivisali posetioce da napuste sve sadržaje koji su ih trentuno okupirali i požure ka ovoj sali. Međutim, predavačima je vremenski okvir od 15 mintua zadao mnogo teškoća koje treba da prevaziđu, a ovakav ubrzani tempo doveo je do toga da ne ide baš sve po planu, pa neki programi nisu počinjali tačno na vreme. To je dodatno otežalo praćenje dinamičnog i bogatog programa koji se odigrava na više mesta u isto vreme.

Najveći broj posetioca privukla je prezentacija aplikacija za rad sa decom sa autizmom, Milice Đurić Jovičić. Nastavnici, roditelji, pedagozi, studenti, želeli su da upoznaju na koji način ove aplikacija poboljšavaju život i učenje, a kako sala nije bilo dovoljno velika za sve koje ova tema zanima, bilo je onih koji su pokušavali iz hodnika da vide ili čuju bar delić sadržaja.

Publika je ove aplikacije ocenila kao veoma korisne, a među njima je bilo i onih koji su već imali pozitivnih iskustava. Predstavnici Inovacionog centra Elektrotehničkig fakulteta u Beogradu su naglasili da su ove aplikacije besplatne, na njima rade najtalentovaniji programeri, a moguće je i pratiti rezultate i razvoj deteta, kao i predložiti nove dodatke.

Interesovanje za programe u sali ALT u nekim trenucima takođe je prevazilazilo njen kapacitet. Jedna od zanimljivijih prezentacija bila je o korišćenju digitalnih tehnologija u vrtićima gde je Ivan Kalaš govorio pre svega o rezultatima nacionalnog projekta koji se sprovodi u Slovačkoj i u koji je uključeno oko 7000 vaspitača. Kalaš je naglasio da je u ovom uzrastu najvažnije koristiti IKT kao sredstvo za učenje svakodnevnih aktivnosti, ali i da je za sve vaspitače ovo potpuno nova oblast u kojoj treba zajedno da se razvijaju.

U istoj sali je nešto kasnije Čaba Vereš govorio o Evropskoj nedelji programiranja u Srbiji. Nastavnici su ovo predstavljanje videli kao dobru priliku da saznaju više o uslovima učešća u ovom međunarodnom događaju i da čuju iskustva iz prethodne godine kada je Srbija bila čak na osmom mestu po broju događaja u odnosu na broj stanovnika. Vereš je istakao da je važno pružiti svakom detetu priliku da uči programiranje i da u što ranijem uzrastu razvija ovaj način razmišljanja u situacijama koje nisu u vezi sa računarima.

Usledila je prezentacija o aplikaciji EcoReporters, koja olakšava učenje engleskog jezika, a nastavnici koji su je osmislili dobitnici su međunarodne nagrade. Iako je predstavljanje ove aplikacije počelo odmah nakon prezentacije Evropske nedelje programiranja u istoj sali, sastav publike je bio skoro potpuno drugačiji.

Kao da je potvrđena predrasuda da informatika i učenje stranih jezika interesuju potpuno različite grupe ljudi, iako su sve dobre ideje pokazale značaj uključivanja ljudi iz različitih oblasti. Tako su i u razvoju ove aplikacije nastavnici engleskog jezika pratili kakve su potrebe njihovih učenika i osmislili koncept koji bi im pomogao da lakše savladaju strani jezik, a zatim je razvijen softver koji je sve to objedinio.

Iako je sala SPACE bila centralna pa se očekivalo da ponudi i program koji će biti najzanimljiviji posetiocima, nije u svakom trenutku bilo tako. Predstavljanje digitalnog i onlajn učenja Marija Rokara iz Evropske komisije izazvalo je velika očekivanja pa slobodnih mesta u publici na početku skoro da nije bilo.

Rokaro je pod geslom „Ako promena nije sistematska, onda to nije promena“ govorio o alatima Evropske komisije koji treba da omoguće lakše deljenje informacija i znanja bez obzira na kom se mestu nalazite i koliko ste digitalnog obrazovanja prethodno stekli. Međutim, administrativni jezik je ubrzo postao nepristupačan publici kojoj je ostalo nejasno koliki značaj platforma ima za njih same. Zato je većina nastavnika krenula prema ENTER prostoru koji je čitavog dana privlačio najveću pažnju.

Teško je izdvojiti najzanimljiviji deo programa. Korišćenje IKT u učenju geografije, primena novih tehnologija u predstavljanju društvenih fenomena u okviru nastave sociologije u srednjoj školi, upotreba android aplikacija u projektima iz oblasti kulture, e-bezbednost, samo su neke od tema o kojima se govorilo u ENTER sali. Posebno je motivišuća bila prezentacija Jasne Marković, nastavnice matematike iz Lazarevca, pod naslovom „Čemu znanje ako ne znam da ga primenim?“.

U svom radu ona želi da pripremi učenike za svakodnevni život i da im ukaže na praktičnu upotrebu znanja koja im često deluju apstraktno, a nove tehnologije koristi kao sredstvo za postizanje ovog cilja. Njeni učenici često preko Skajpa imaju zajedničke časove sa učenicima iz drugih gradova, pa čak i drugih država, i tako razmenjuju rezultate svojih istraživanja i jedni drugima postavljaju zadatke.

Nastavnici koji su stajali oko ENTER prostora, jer mesta za sedenje zbog velike gužve gotovo da ni u jednom trenutku nije bilo, govorili su da je ovde srž čitavog događaja i da su im ovakvi sadržaji potrebni. Iskustva kolega iz Srbije koje rade u sličnim uslovima kao i oni, ali imaju nove i originalne ideje, nešto je što su oni želeli da čuju i što će ih dalje motivisati. 

Istražite više o konferenciji „Nove tehnologije u obrazovanju 2016“:

 

podeli
povezano
Tvorac Sretenjskog ustava
Asteroid Dejvid Bouvi