Da li Zemlji preti nestanak?

Tekst: Marija Nikolić

Kontroverze u vezi sa majanskim proročanstvom kraja sveta u 2012. su svakako jedno od retkih svedočenja uticaja koje drevne civilizacije mogu imati na novodopska dešavanja. Tim povodom, naučnici širom planete bili su pozvani da odgovore na pitanja koja se tiču ovog fenomena.

Naučni saradnici Centra za promociju nauke, kao i saradnici Američke nacionalne agencije za nauku i aeronautiku (NASA) dali su nekoliko odogovra koji se mogu sumirati na sledeći način.

Da li Zemlji prete bilo kakave opasnosti tipa krah sveta krajem decembra 2012, kao što prognoziraju neki internet sajtovi bazirani na kvazi-naučnim tumačenjima majanskog kalendara?

Svet se neće srušiti krajem 2012. Naša planeta će nastaviti svoj mirni opstanak još bar 4 milijardi godina. Kompetentni i uvaženi naučnici iz raznih oblasti širom sveta poručili su da nema nikakvih pretnji vezanih za 2012.

Šta je uzrok predskazanja kraja sveta 2012?

Priča o kraju sveta je počela tvrdnjom da će Nibiru, navodno planeta koju su otrkili Sumeri, udariti u Zemlju. Ova katastrofa je inicijalno bila predviđena za maj 2003, ali budući da se ništa nije dogodilo sudnji dan je pomeren za zimski solcistij (kratkodnevnica) 2012. i povezan sa krajem ciklusa drevnog majanskog kalendara.

Da li se majanski kalendar završava krajem 2012?

Kao što ni vaš kalendar sa zida u kuhinji neće važiti posle 31. decembra ali računanje svakako neće prestati, tako ni majanski kalendar neće važiti posle 21. decembra 2012. Ovaj datum je kraj jednog dugog perioda – kao što će 1. januara računanje kalendara da se nastavi, tako će i majanski kalendar da se nastavi i posle 21. decembra.

Ukoliko vam potvrda naučnika ipak nije dovoljna da odagna osećanje da skori kraj dolazi, ili bar omanja katastrofa, NASA i Centar za promociju nauke vam preporučuju sledeći spisak stvari/namirnica koje bi bilo poželjno da svako domaćinstvo ima u slučaju nepogode velikih razmera (poplave, zemljotresa, cunamija, izlivanja lave i sl.).

Prvu pomoć za slučaj katastrofe možete preuzeti ovde.

Istražite više o Početku.

Hirošima, 8.15