Фото: Flickr

Текст: Н. Павлов

На данашњи дан 1956. године рођена је Меј Џемисон, прва Афроамериканка која је боравила у свемиру, као члан посаде Ендевор. Као дете желела је да се бави науком, а свој први циљ испуњава уписивањем хемијског инжењерства на Стенфордском универзитету. Након доктората из медицине 1981. године, бавила се медицинским истраживањима.

Сели Рајд је 1983. године постала прва Американка у свемиру, што је код Меј Џемисон пробудило жељу да се пријави за НАСА програм. Одабрана је међу 15 од 2000 пријављених кандидата, а до свог лета радила је у Свемирском центру Кенеди. Ендевор је лансиран 1992. године и Џемисон је у њему провела осам дана истражујући медицинске последице по организам услед боравка у свемиру. Један од експеримената укључивао је и репродукцију жабе у бестежинском стању.

У марту 1993. године дала је оставку у Наси желећи да се посвети истраживању односа технологије и друштвених наука. Исте године основала је своју компанију Jemison Group. И даље се активно бави популаризацијом науке, а осмислила је и неколико плесних нумера модерног џеза и афичког плеса.