На данашњи дан 1947. године рођен је астрофизичар и гитариста групе Квин Брајан Меј

Фото: Wikipedia

Текст: А. Самарџија Шушић

На данашњи дан 1947. године рођен је енглески астрофизичар Брајан Меј, познатији као гитариста славне рок групе Квин. Пре успеха на пољу музике студирао је физику и математику а припремао је и докторат од ког ипак одустаје 1974. године да би се посветио музичкој каријери. Тада за Квин пише песму о ефекту временске дилатације на астронауте названу ’39.

Тек се двехиљадитих враћа свом докторату на тему радијалне брзине у облаку свемирске прашине који успешно брани 2007. године и постаје гостујући сарадник на факултету. Меј 2014. године учествује у успостављању Дана астероида ради подизања свести јавности од опасности од њих.

Учествује у писању две књиге о свемиру: ”Прасак! – Комплетна историја универзума” и ”Космички туриста, књига о 100 најимпозантнијих места у универзуму”. Један астероид назван је по њему.