Prva međunarodna škola posvećena kosmologiji bavi se temama kao što su opšta relativnost, teorija inflacije svemira, fizika čestica i rani univerzum

Prva međunarodna škola posvećena kosmologiji i najnovijim istraživanjima razvoja svemira održava se u Istraživačkoj stanici „Petnica“, od 4. do 11. avgusta 2013. godine. Ideja da se pokrene ova škola kosmologije potekla je od bivših polaznika Programa astronomije Istraživačke stanice, ove prestižne evropske obrazovne institucije za mlade talente.

Mladi doktori nauka i studenti završnih godina doktorskih studija u Trstu, Cirihu, Nici, Londonu odlučili su da svoje mentore i predavače dovedu u „Petnicu“ i organizuju ovu međunarodnu školu.

Petničku školu kosmologije zajednički organizuju Istraživačka stanica „Petnica“, Astronomska opservatorija Beograd i Međunarodni centar za teorijsku fiziku u Trstu. Školu su finansijski podržali Grupa za kosmologiju sa Švajcarskog instituta za tehnologiju u Cirihu (ETH), Uneskov Međunarodni centar za teorijsku fiziku i Međunarodna škola za napredne studije u Trstu (SISSA).

Ideja je da studenti redovnih i master studija upoznaju one koji se u Evropi bave modernim istraživanjima u kosmologiji i astronomiji uopšte, i nauče nešto novo o ovoj astronomskoj disciplini. Škola će okupiti učesnike iz Srbije, Maroka, Švajcarske, Italije, Egipta, Hrvatske, Irana, Albanije i Slovačke. Pored učenja i usavršavanja, i upoznavanja potencijalnih mentora za svoja buduća istraživanja, ovo će ujedno biti i prilika da se učesnici međusobno upoznaju i razmene ideje za zajednička istraživanja.

Neke od zanimljivih tema koje će tokom Škole biti pokrivene su i opšta relativnost, teorija inflacije svemira, fizika čestica i rani univerzum, Higsov bozon, tamna materija, nastanak i evolucija galaksija, filozofija kosmologije…