Поводом десет година ERC-а, посетите Универзитет у Новом Саду и упознајте се са две домаће добитнице престижног гранта, и са њиховим радом

Поводом обележавања десет година оснивања Европског истраживачког савета (European Research Council, ERC), који додељује један од најпрестижнијих грантова у оквиру програма Хоризонт 2020 Европске комисије, Институт БиоСенс, Институт за физику у Београду и Универзитет у Новом Саду прикључују се институцијама широм Европе у организовању низа догађаја којим обележавају досадашње успехе.

Научници заинтересовани да аплицирају за ERC грант позвани су да присуствују радионици која се одржава у понедељак, 13. марта у мултифункционалној сали на другом спрату Централне зграде Универзитета у Новом Саду, са почетком у 10 часова.

На радионици учествују наше две добитнице ERC гранта – др Софија Стефановић из Групе за биоархеологију Института БиоСенс и др Магдалена Ђорђевић са Института за физику у Београду, а радионицу води Гордана Влаховић, национална контакт особа за Европски истраживачки савет.

Поред радионице, у програму је и научнопопуларно предавање др Софије Стефановић у петак 17. марта у 14 часова. У амфитеатру Централне зграде Универзитета у Новом Саду др Стефановић говори о свом пројекту BIRTH, који се бави истраживањем наталитета у неолиту, а за које је 2014. године добила ERC грант у вредности од 1,7 милиона евра.

Након овог предавања, др Стефановић организује и вођење кроз изложбу под називом „Ново доба: Живот мајке и бебе у неолиту Балкана“, која је настала на Институту БиоСенс у оквиру пројекта BIRTH. Вођење је отворено за све посетиоце и има два термина: у петак 17. марта од 16 часова и у суботу 18. марта од 19 часова.

Др Магдалена Ђорђевић је друга добитница ERC гранта у Србији, а прва добитница гранта у категорији Consolidator, намењеној истраживачима са више од седам година искуства у својој области. За своје истраживање кварк-глуонске плазме (у области фундаменталних својстава материје) је крајем 2016. године добила 1,4 милиона евра.

И Институт БиоСенс је велики победник европских фондова. Крајем 2016. године, овај институт је прошао и други круг селекције у престижном програму Teaming, чиме је за своју трансформацију у тзв. центар изврсности у пољу биотехнологија и пољопривреде осигурао 28 милиона евра.