Istražite...

<<< RUBRIKE

<<< AUTORI

<<< Naslovna strana

√2

Svetogrđe Pitagorejca Hipasa iz Metaponta ogledalo se u tome što je strogo čuvanu matematičku tajnu o nesamerljivim dužinama otkrio onima koji su bili nedostojni da je prime

Beskonačnost

Ukoliko bi beskonačno velikoj grupi majmuna koji kucaju nasumična slova na tastaturi dali beskonačno vremena, u jednom trenutku bi jedan od njih iskucao sabrana dela Vilijama Šekspira

Tri

Preterano je reći da trojka karakteriše celu ljudsku misao, ali gotovo da nema oblasti u kojima stvari i pojave nisu izdeljeni na tri celine

Pi

Kada su odredili vrednost broja π, matematičari su izveli brojne obrasce koje nikako nisu mogli prethodno da postave. Nazvali su ga Pi – π, kao početno slovo grčke reči perimetar, što znači meriti okolo

Plankova konstanta

Maks Plank je uočio da je energija emitovanih svetlosnih čestica bila proporcional učestalosti njihovih oscilacija. Ova ideja promenila je tok fizike

Nula

Indijski matematičar Bramagupta usudio se da 628. godine p.n.e. pogleda u prazninu i da u njoj vidi nešto – novi broj! Upoznajte nulu, koju ni Vavilonci ni Maje, pronalazači cifara, nisu prepoznavali kao broj

Avogadrov broj

Upoznajte Avogadrov broj, konstantu koja vam omogućava da prebrojite molekule H2O u jednoj čaši vode

Imaginaran broj

Upoznajte i, imaginarni broj, koji ćemo zajedno sa ostalim interesantnim brojevima predstaviti u novoj rubrici na Elementarijumu

CPN
Ulica kralja Petra 46