Istražite...

<<< RUBRIKE

<<< AUTORI

<<< Naslovna strana

Turistički put do zvezda

Koliko smo daleko od komercijalnih putovanja u svemir

Ostaci kosmičke prošlosti

Svi meteoriti potiču iz vremena rađanja Sunčevog sistema, pa njihovo proučavanje omogućuje rekonstrukciju sredinskih okolnosti koje su vladale u tom periodu

Meteoriti sa Marsa i Meseca

Proučavanje meteorita sa Marsa i Meseca je od neprocenjivog značaja za razumevanje njihove povezanosti sa događajima tokom formiranja unutrašnjeg Sunčevog sistema, pa samim tim i planete Zemlje

Razgovori pod afričkim nebom

Novi značajni projekti nagovestili su da bi mnoge afričke države mogle ubrzano da razviju svoju nauku, naročito astronomiju. Astrofizičar Darko Donevski prenosi svoje utiske sa jednog afričkog putovanja

Tragovima nebeskog kamenja

Uputstvo za razlikovanje meteora, meteorita i meteorida

zvezdarijum

Džejms Veb teleskop: kroz galaksije i planete za svako dete

Poetski vodič objašnjenja naučnih fenomena

aktuelno

Pad kineske svemirske stanice

Noćas su u Pacifik pali ostaci prve kineske svemirske stanice, koja je ostala u Zemljinoj orbiti pet godina duže nego što je prvobitno planirano

zvezdarijum

Na tragu prvih zvezda u svemiru

Istraživači su nedavno objavili detekciju signala najstarijih zvezda u univerzumu. Zašto je potvrda ovog otkrića važna i šta to znači za naše razumevanje svemira i budućnost nauke?

Astronomija

Evolucija otkrića gravitacionih talasa

Shvatiti da se u svemiru odigrava nešto što je modelima predviđeno desetinama, pa i stotinama godina ranije, predstavlja sam vrhunac razumevanja prirode i njenih zakona

Svemirske misije

293. orbita

Kasinijeva završna orbita 15. septembra odvešće ga duboko u atmosferu Saturna, kada će poslati i poslednji glas o sebi

Zvezdarijum

Zašto je NASA uspešnija od ESA?

Naš redovni dopisnik iz Marselja Darko Donevski ekskluzivno za Elementarijum donosi zaključke sa nedavno održane javne debate o budućnosti svemirskih istraživanja

EXOMARS

Tišina na površini Marsa

I nakon više od 12 časova, inženjeri i dalje nesigurni šta se zaista dogodilo u poslednjim sekundama sletanja sonde Skjapareli na površinu Marsa

ExoMars

Neizvesna sudbina ExoMars sonde

Svemirska misija ExoMars u dramatičnoj završnici sletanja. Na konačni signal o uspešnom sletanju sonde još uvek se čeka

EXOMARS

Novi pohodi na Mars

(AKTUELNO) U potrazi za životom na Marsu, tačno sedam meseci nakon lansiranja, svemirska misija ExoMars ušla je u orbitu oko Crvene planete

Sletanje na kometu

Pad Rozete

(AKTUELNO) Evropska letelica Rozeta završila je misiju 30. septembra, u 13.20 časova, sletanjem na površinu komete 67P/Čurjumov-Gerasimenko

Zvezdarijum

Šta je Nasa lansirala u svemir?

Noć u kojoj je Severna Koreja izvršila nuklearnu probu obeležio je još jedan događaj. Nasa je poslala Osrirs-Rex prema asteroidu Bennu