Istražite...

<<< AUTORI

<<< Naslovna strana

Svemirske misije

293. orbita

Kasinijeva završna orbita 15. septembra odvešće ga duboko u atmosferu Saturna, kada će poslati i poslednji glas o sebi

Zvezdarijum

Zašto je NASA uspešnija od ESA?

Naš redovni dopisnik iz Marselja Darko Donevski ekskluzivno za Elementarijum donosi zaključke sa nedavno održane javne debate o budućnosti svemirskih istraživanja

EXOMARS

Tišina na površini Marsa

I nakon više od 12 časova, inženjeri i dalje nesigurni šta se zaista dogodilo u poslednjim sekundama sletanja sonde Skjapareli na površinu Marsa

ExoMars

Neizvesna sudbina ExoMars sonde

Svemirska misija ExoMars u dramatičnoj završnici sletanja. Na konačni signal o uspešnom sletanju sonde još uvek se čeka

EXOMARS

Novi pohodi na Mars

(AKTUELNO) U potrazi za životom na Marsu, tačno sedam meseci nakon lansiranja, svemirska misija ExoMars ušla je u orbitu oko Crvene planete

Sletanje na kometu

Pad Rozete

(AKTUELNO) Evropska letelica Rozeta završila je misiju 30. septembra, u 13.20 časova, sletanjem na površinu komete 67P/Čurjumov-Gerasimenko

Zvezdarijum

Šta je Nasa lansirala u svemir?

Noć u kojoj je Severna Koreja izvršila nuklearnu probu obeležio je još jedan događaj. Nasa je poslala Osrirs-Rex prema asteroidu Bennu

Sudbine džinovskih teleskopa

Izgradnja džinovskih teleskopa ne donosi samo tehnološke i finansijske izazove. Pored brojnih dijaloga i kompromisa, tu je i pitanje kakva sudbina čeka teleskope kada „odu u penziju”

Osvrt na Planetu 9

Smakovi sveta i teorije zavere najuspešnije prodru kada se voze na leđima nauke. Međutim, Planeta 9 ne dolazi da nas uništi

Gravitacioni talasi

Novi prozor ka univerzumu

(ANALIZA) Postali smo svedoci dva istorijska događaja: potvrde Ajnštajnove teorije i rađanja nove discipline – posmatračke gravitacione astronomije

Pad Čelindžera

Pre tačno 30 godina dogodio se jedan od najtragičnijih događaja u domenu svemirskih putovanja, eksplozija spejs šatla Čelindžer

Istorijsko prizemljenje

Raketa Falcon 9 američke kompanije Spacex uspešno je prizemljena nakon tri neuspešna pokušaja

Misteriozna svetla Ceresa

Misija Dawn pokušava naučnicima na Zemlji da pruži što bolji uvid u misteriozne svetle tačke na patuljastoj planeti Ceres

ZVEZDARIJUM

Zemljin slepi putnik

Da li verni Zemljin pratilac, trojanski asteroid 2010 KT7, predstavlja pretnju po našu planetu?

Činjenice o Suncu

Upoznajte Sunce, možda ne najglamurozniju zvezdu u čitavom kosmosu, ali za nas svakako važniju od bilo koje druge

Nastavak potrage za vanzemaljcima

Vanzemaljci nikada nisu bili bliže – Stiven Hoking najavio najsveobuhvatniju potragu za inteligentnim životom u svemiru do sada

Novi horizonti

Pluton, prvi kontakt

(NOVO) Sonda New Horizons stigla je do patuljaste planete Pluton. U satima kada joj je bila najbliža, letelica je prikupila neizmerno važne podatke i neke od njih već poslala na Zemlju

Pitanja i odgovori

New Horizons

Šta je New Horizons, kuda ide i zbog čega je toliko važna misija u pitanju? Istražite pitanja i odgovore, i pratite misiju na Elementarijumu

Istorija nauke

Otkriće Plutona

Priča o otkriću i imenovanju Plutona u vezi je sa mladim pomoćnikom astronoma i jedanaestogodišnjom devojčicom. Pratite misiju New Horizons na Elementarijumu

Daleka Plutonova porodica

Pored Plutona živi Haron i više malih satelita. Šta krije Plutonova daleka porodica i hoće li se uskoro broj njenih članova promeniti?

← Older