Истражите...

<<< АУТОРИ

<<< Насловна страна

Свемирске мисије

293. орбита

Касинијева завршна орбита 15. септембра одвешће га дубоко у атмосферу Сатурна, када ће послати и последњи глас о себи

Звездаријум

Зашто је NASA успешнија од ESA?

Наш редовни дописник из Марсеља Дарко Доневски ексклузивно за Елементаријум доноси закључке са недавно одржане јавне дебате о будућности свемирских истраживања

EXOMARS

Тишина на површини Марса

И након више од 12 часова, инжењери и даље несигурни шта се заиста догодило у последњим секундама слетања сонде Скјапарели на површину Марса

ExoMars

Неизвесна судбина ExoMars сонде

Свемирска мисија ExoMars у драматичној завршници слетања. На коначни сигнал о успешном слетању сонде још увек се чека

EXOMARS

Нови походи на Марс

(АКТУЕЛНО) У потрази за животом на Марсу, тачно седам месеци након лансирања, свемирска мисија ExoMars ушла је у орбиту око Црвене планете

Слетање на комету

Пад Розете

(АКТУЕЛНО) Европска летелица Розета завршила је мисију 30. септембра, у 13.20 часова, слетањем на површину комете 67P/Чурјумов-Герасименко

Звездаријум

Шта је Наса лансирала у свемир?

Ноћ у којој је Северна Кореја извршила нуклеарну пробу обележио је још један догађај. Наса је послала Osrirs-Rex према астероиду Bennu

Судбине џиновских телескопа

Изградња џиновских телескопа не доноси само технолошке и финансијске изазове. Поред бројних дијалога и компромиса, ту је и питање каква судбина чека телескопе када „оду у пензију”

Осврт на Планету 9

Смакови света и теорије завере најуспешније продру када се возе на леђима науке. Међутим, Планета 9 не долази да нас уништи

Гравитациони таласи

Нови прозор ка универзуму

(АНАЛИЗА) Постали смо сведоци два историјска догађаја: потврде Ајнштајнове теорије и рађања нове дисциплине – посматрачке гравитационе астрономије

Пад Челинџера

Пре тачно 30 година догодио се један од најтрагичнијих догађаја у домену свемирских путовања, експлозија спејс шатла Челинџер

Историјско приземљење

Ракета Falcon 9 америчке компаније Spacex успешно је приземљена након три неуспешна покушаја

Мистериозна светла Цереса

Мисија Dawn покушава научницима на Земљи да пружи што бољи увид у мистериозне светле тачке на патуљастој планети Церес

ЗВЕЗДАРИЈУМ

Земљин слепи путник

Да ли верни Земљин пратилац, тројански астероид 2010 КТ7, представља претњу по нашу планету?

Чињенице о Сунцу

Упознајте Сунце, можда не најгламурознију звезду у читавом космосу, али за нас свакако важнију од било које друге

Наставак потраге за ванземаљцима

Ванземаљци никада нису били ближе – Стивен Хокинг наjавио најсвеобухватнију потрагу за интелигентним животом у свемиру до сада

Нови хоризонти

Плутон, први контакт

(НОВО) Сонда New Horizons стигла је до патуљасте планете Плутон. У сатима када јој је била најближа, летелица је прикупила неизмерно важне податке и неке од њих већ послала на Земљу

Питања и одговори

New Horizons

Шта је New Horizons, куда иде и због чега је толико важна мисија у питању? Истражите питања и одговоре, и пратите мисију на Елементаријуму

Историја науке

Откриће Плутона

Прича о открићу и именовању Плутона у вези је са младим помоћником астронома и једанаестогодишњом девојчицом. Пратите мисију New Horizons на Елементаријуму

Далека Плутонова породица

Поред Плутона живи Харон и више малих сателита. Шта крије Плутонова далека породица и хоће ли се ускоро број њених чланова променити?

← Older