Центар за промоцију науке у Ноћи истраживача, у петак, 28. септембра, у Научном клубу Београд организује бесплатну шетњу кроз улице Београда како су изгледале у прошлости

Под слоганом „Истражуј кроз ноћ, у знању је моћ“, Европска ноћ истраживача  ове године позива све посетиоце у научну авантуру у више од двадесет градова широм Србије. Центар за промоцију науке је један од партнера у овом узбудљивом догађају чији су  сви садржаји бесплатни.

Европска Ноћ истраживача, тринаеста по реду, ове године одржава се у петак, 28. септембра, од 17 часова до поноћи, у двадесет седам земаља укључујући и Србију, а део научне забаве почеће већ у понедељак, 24. септембра. У Бечеју, Кикинди, Шапцу, Смедереву, Рановцу, Крагујевцу, Крушевцу, Књажевцу, Ужицу, Чачку, Нишу, Лесковцу и Новом Пазару европска ноћ истраживача траје читаве недеље.

У Научном клубу Београд Центра за промоцију науке, на адреси Краља Петра 46, Београђани ће у самој ноћи, у петак, 28. септембра, имати прилику да прошетају улицама свог града какве досад нису видели – захваљујући УВ светлу! Кроз алтернативну фотографску технику цијанотипије откриће грађевине, споменике, разне објекте, куће и кафане који су некад оплемењивали дух старог Београда, а којих данас нема на тим истим локацијама.

Европска Ноћ истраживача у Србији финансирана је из програма „ХОРИЗОНT 2020“, који представља највећи програм Европске уније за истраживање и иновационе делатности, а у оквиру потпрограма Марија Склодовска-Кири. Сва научна дешавања реализују се кроз три пројекта, а Центар за промоцију је партнер на два од њих.

Пројекат  ReFocuS 2.0 (The Road to Friday of Science), чији је координатор Природно-математички факултет Ниш, организује Ноћ истраживача у сарадњи са Институтом за биолошка истраживања „Синиша Станковић“, Центром за промоцију науке и Заводом за заштиту споменика културе Крагујевац.

Пројекат  ReConNeCt (Research, Connections, Networks and Cultureкоординише Факултет Техничких наука у Новом Саду, а партнери на пројкету су Природно-математички факултет Нови Сад, Центар за промоцију науке, Креативно едукативни центар, Удружење научних комуникатора – Нови Сад, Висока техничка школа струковних студија Зрењанин и Висока техничка школа струковних студија Суботица.

Пројекат SCIMFONICOM 2018-19 (Sciеnce in Motion for Friday Night Commotion) координише Институт за молекуларну генетику и генетичко инжењерство Универзитета у Београду у сарадњи са Факултетом за физичку хемију.

Све информације о садржајима, локацијама и сатници овогодишње Ноћи истраживача истражите на страници: www.nocistrazivaca.rs