ЦПН и МИ САНУ, од 5. маја до 5. јуна 2015, по четврти пут организују националну манифестацију Мај месец математике3), овог пролећа на тему „Ритам математике“

Ослушни. Ритам математике прожима стварност.

Кроз глуви космички вакуум, кроз ледено тиху, бешумну празнину промиче звезда која ће, пратећи неумољиви математички ритам галаксије, током маја месеца превалити 670.819.639 километара Млечног пута. За исто време једна од њених планета, на математичкој елипси око звезде, током маја ће описати криву дугу 80.498.355 километара.

Окупана у пулсевима Сунчевог ветра, планета живи и овог маја, осцилује у математичком ритму. Древни ветрови неумољиво следе математичке једначине, узбуркавају милионе тона ваздуха. Шум океана у ритму математичких кривуља запљускује милијарде створења. Ритмови универзалних сила сливају се у велику песму живота, бескрајно шаренило звукова које испуњава сваку пору и осцилује без прекида. На другој страни, читавих 47.526.300.500 километара далеко, у спором такту пулсира и најдаљи изасланик овог света, мала метална сонда Војаџер.

Ослушни. Ритам математике спаја просторе и времена, континенте и цивилизације.

У освит европске културе, три миленијума далеко у прошлост, дружина опскурних питагорејаца у ритму открива магију математике. Вођа мистичне секте, мудрац са Самоса, Питагора, у звуковима и музици запажа прве људима знане двострукости, трострукости, четворострукости. Порађају се бројеви. Ничу скале. Простор математике се попуњава магичним објектима. На њима расте свеукупно људско знање.

Ослушни мај.

Центар за промоцију науке и Математички институт САНУ, од 5. маја до 5. јуна 2015, по четврти пут организују националну манифестацију Мај месец математике (М3), овог пролећа на тему „Ритам математике“. Придружи се великој мелодији четвртог М3, који се одвија у највише простора до сада – обиђи галерије, тргове, сале за предавања. Укључи се.

М3 се чује широм Београда и Србије, из недеље у недељу отвара нове интерактивне изложбе, нова узбуђења, нова знања. У ритму који прожима свет. Ритму математике.

Истражите више:

Одакле долазе гравитациони таласи?
Личне звездане мапе