16. marta u Beograd je doputovala grupa znalaca iz oblasti digitalne i grafičke umetnosti, programiranja i sveukupno savremene tehnologije i kulturnih strategija

Tekst: Marija Nikolić

Buđenje proleća direktno proporcionalno znači i buđenje Beograda. Pored toga što naši sugrađani masovno pohitaju na šetališta, a visibabe u male vaze, u Beogradu se sve češće uoči proleća probude i neke nove zanimnjive platforme. Ove godine dobili smo novi festival digitalnih medija – Resonate. 

16. marta u Beograd je doputovala grupa znalaca iz oblasti digitalne i grafičke umetnosti, programiranja i sveukupno savremene tehnologije i kulturnih strategija. Ukratko, oni koje to interesuje, mogli su da steknu dosta dobar uvid u poziciju tehnologije u savremenoj umetnosti i kulturi na globalnom planu. Na koji način se danas prepliću tehnološki procesi i kreativne strategije, kakva je upotreba interaktivnih platformi u novim medijima, kako se oblikuju potencijalni multimedijalni umetnički izrazi i slično, bile su teme kojima se bavio Resonate.
Ta platforma za razmenu znanja je neka vrsta štreberskog prelaza između polja programiranja i dizajna, između umetnosti i inženjerstva – primena nauke za potrebe čovečanstva. Ideja festivala bila je da umreži ekipu koja pomera granice umetnosti koristeći tehnologiju i samim tim je utilitarizuje na nove načine, što nužno otvara nova pitanja.  

Ova inovativna dvodnevna platforma je obuhvatala tri tipa interakcije sa učesnicima:

1. Praktičan rad u radionicama u kojima ste mogli da steknete osnovna znanja iz oblasti animacije i nekih vrlo specifičnih obrada zvuka ili slike

2. Prezetacije i predavanja umetnika /programera /dizajnera 

3. Panel-diskusije učesnika festivala

4. Noćni program edukativnog tipa iz oblasti zvuka.

Činjenica da su posetioci festivala u većini bili stranci, daje na značaju konceptu i organizaciji Resonatea, posebno ukoliko se zna da Srbija nije neki bitan centar tehnoloških inovacija u kulturi.
Prikaz nekoliko učesnika poslužiće kao ilustracija o čemu se zapravo radilo u beogradskom domu omladine:

United Visual Artists su organizacija koja spaja polje skulpture, arhitekture, performansa, pokretnih slika i digitalnih instalacija.

Régine Debatty je spisateljica na liniji između umetnosti, dizajna i tehnologije, kustoškinja umetničkih programa, koju vrlo često možete sresti na sličnim festivalima, gde govori o tome na koji način umetnici, hakeri i interaktivni dizajneri (ne)koriste tehnologiju.

Organizacija FIELD koristi računarski dizajn, interaktivne tehnologije i generativne strategije da kreira slike njihovog jedinstvenog života, inspirisanog prirodom i životom samim.

Karsten Schmidt istražuje polja rastućih mogućnosti ukrštanja različitih dizajnerskih disciplina i softverskog razvoja. Neka vrsta zvezde u tehno-art zajednici. Njegova otvorena biblioteka Toxic Libs za računarski dizajn koristi se kao nastavno sredstvo na mnogim fakultetima. 

WARP, nastao 1989, iz Šefilda, danas predstavlja jednu od vodećih svetskih kreativnih oraganizacija koje se bave izdavaštvom.

Jonathan Puckey, koosnivač Monikera, grafički dizajner i programer koji se prvenstveno fokusira na proces, pre nego na proizvod: stvari koje se adaptiraju svojoj okolini ističu promene i pokazuju razlike.

 Jer Thorp, bivši genetičar sa praksom u digitalnoj umetnosti, ispituje granice nauke i umetnosti. Trenutno je zaposlen u magazinu NY Times kao data-umetnik. Posebno je bila zanimljiva njegova priča o tome kako je uradio fantastičnu vizuelizaciju 1236 zemljolikih planeta posmatranih preko Keplera. A evo i videa o tome:

Kepler Exoplanet Candidates from blprnt on Vimeo.

Posetioci su mogli da čuju i neke krajnje inovativne predloge: da bi porez na zarade trebalo zameniti porezom na ugljenični otisak (ukoliko proizvodite visoke doze ugljen-dioksida, srazmerno raste i visina poreza). Kao i o tome koje su organizacije za prikupljanje podataka vlasnici svih tvitova (kojih dnevno ima oko 200.000.000).

U ta dva dana, Beogradom su odzvanjali inovativni koncepti koji su definitivno pomerili napred tradicionalan pristup umetnosti, programiranju i nauci. U najširem smislu, Resonate je uspeo da pokaže da se način na koji konzumiramo informacije menja u odnosu na navike koje stvaramo u digitalom dobu. 

podeli
povezano
Tvorac Sretenjskog ustava
Asteroid Dejvid Bouvi