На састанку партнера на пројекту Quantum Music у Љубљани представљен је први квантни инструмент

У Љубљани је од 9. до 11. септембра одржан трећи састанак партнера на пројекту Quantum Music. Састанку су присуствовали представници Музиколошког института, Центра за нову уметност (ЦЕНУ) и Центра за промоцију науке из Србије, Данске школе сценских уметности у Копенхагену и домаћини из љубљанског Кино Шишка.

На састанку је представљен први квантни инструмент, који ће своју премијеру имати за време Keyboard Days фестивала од 18. до 20. новембра у Београду у организацији ЦЕНУ са сарадницима (Коларчев народни универзитет, ЦПН). Комплетно пројектовање и израду квантног инструмента реализовао је тим инжењера из Србије, на челу са професором Драганом Новковићем и ЛП Дуом (Соњом Лончар и Андријом Павловићем) као делом овог креативног тима, уз стручну подршку Влатка Ведрала, професора квантне физике на Универзитету у Оксфорду, и тима квантних физичара из Центра за квантне технологије Националног универзитета у Сингапуру.

Клавирски ЛП Дуо, кога чине Соња Лончар и Андрија Павловић, који су истовремено и оснивачи Keyboard Days фестивала, свираће, користећи овај инструмент, композиције које ће у оквиру пројекта компоновати Ким Хелвег, дански композитор и професор у Данској школи сценских уметности, а поред тога и музику других композитора, као и своју ауторску музику.

Квантни инструмент функционише на тај начин што у реалном времену прати вибрацију сваке жице клавира понаособ, утискујући тако „ухваћену“ информацију у ласер којим се врши побуда Бозе Ајнштајновог кондензата, стања у коме атоми функционишу као сасвим посебан феномен.

Истражите више о пројекту Quantum Music.