У суботу 27. октобра у 16 часова, на Сајму књига, на штанду ЦПН-а у хали 2а, биће представљен најновији 14. број Елемената, који се однедавно налази на киосцима широм Србије.

Тема четрнаестог издања су теорије завере, нашироко распрострањена веровања која запоседају људску имагинацију још од далеких античких дана. Ауторски тим Елемената вас кроз насловни текст води на путовање на ком ћете сусрести неке од најпознатијих теорија завере: протоколе сионских мудраца, америчко и сва друга освајања Месеца, и, вероватно најпопуларнију – теорију о Земљи као равној плочи.

Када смо код Месеца, можете да прочитате и друге приче о сателитима, планетама и далеким галаксијама: Марс на Земљи, причу о последњем експерименту који симулира живот на Црвеној планети, као и нешто више о еволуцији галаксија у тексту Дарка Доневског – Огрнуте прашином: најдаље галаксије у универзуму.

Нови Елементи поносно доносе и причу о Огњену Рудовићу, истраживачу из престижног америчког Медија лаба Технолошког института у Масачусетсу, који се, између осталог, бави применом вештачке интелигенције у медицини. У интервјуу Елементима Рудовић говори о свом раду на развоју и усавршавању роботских асистивних технологија са циљем да се унапреди терапија за децу са аутизмом. Млади истраживач се осврће и на учестало уверење шире јавности да ће развој науке довести дотле да роботи „украду“ послове људима, уз опаску да су таква мишљења „ирационална“ и „последица неинформисаности о циљевима, а и тренутним могућностима роботске технологије“.

У четрнаестом броју Елемената ћете моћи да прочитате и есеј Еве Камерер о припитомљавању поларних лисица, некада тајном експерименту који је педесетих година 20. века у Новосибирску започео руски генетичар Дмитриј Бељајев. Осим приче о томе како је то Бељајев успео да од агресивне животиње добије питомог и умиљатог кућног љубимца, зависног од дружења са човеком, ауторка нас враћа у време када су се руски генетичари суочавали са бројим препрекама у свом раду, те су многи заувек нестајали у чисткама које су биле последица научне политике Трофима Лисенка.

Овим и многим другим темама из најновијег издања Елемената говориће:

Ивана Николић, новинарка Елемената

Анђела Мрђа, новинарка Елемената