У четвртак 18. јуна, у Великој сали Студентског културног центра одржаће се ЦПН трибина ”Има ли слободне воље?”

Јунска трибина Центра за промоцију науке  биће посвећена слободној вољи, као веома важном делу човековог живота чије постојање још увек није доказано али ни оспорено. Трибина је најављена за четвртак, 18. јун у 19 часова, а одржаће се у Великој сали Студентског културног центра

На трибини ће говорити неуро научница Марјана Бркић са Института за биолошка истраживања ”Синиша Станковић”, филозоф Игор Живановић са Филозофског факултета у Београду, психолог др Оливер Тошковић са Филозофског факултета у Београду и физичар др Едиб Добарџић са Физичког факултета у Београду. Модератор трибине је Слободан Бубњевић, уредник комуникација у ЦПН-у.

Човека је од давнина занимало да ли он сам доноси своје одлуке или су његови избори унапред одређени. У савременом свету се често подразумева да је свако одговоран за своје поступке на чему се заснива читав морал и процена нечијег понашања, али одговор на питање како се доносе одлуке још увек није пронађен. Питања о слободној вољи залазе у различита поља човековог истраживања па им се приступа на много начина, а додатну загонетку чини то што не постоји општа сагласност у дефинисању слободне воље.

На трибини ће се о човековим одлукама говорити из угла филозофије и психологије, али и биологије као науке која покушава да утврди повезаност између човекове воље и његовог тела и физике као науке која се бави узрочношћу. Учесници ће говорити о томе шта је слободна воља, да ли квантна физика та разлику од класичне оправдава њено постојање, да ли су поступци сваког појединца унапред одређени његовим претходним изборима или активностима у мозгу, али и да ли повезаност између ума и тела  нужно значи да нисмо слободни.

ТРИБИНА