У четвртак, 28. септембра, на дан када је 1928. године Александар Флеминг случајно открио пеницилин у Научном клубу ће се одржати предавање о овом открићу

”Када сам се пробудио тог 28. септембра 1928. године, сигурно нисам планирао да направим револуцију у медицини открићем првог антибиотика на свету. Али претпостављам да сам управо то урадио”, присећао се касније Александар Флеминг дана када је на култури стафилокока случајно приметио гљиве које их уништавају. Припадале су роду Penicillium.

Широка употреба пеницилина у лечењу почела је тек после Другог светског рата, а данас се свет суочава са све већом неконтролисаном употребом антибиотика и резистенцијом бактерија која се упоредо развија.

У четвртак, 28. септембра, 89 година након овог открића у Научном клубу у Београду ће  у оквиру програма Времеплов бити одржано предавање ”Постантибиотска ера, алтернативни приступи и перспективе”. Предавање почиње у 18 часова, а предавач је др Бранко Јовчић, ванредни професор са Катедре за биохемију и молекуларну биологију Биолошког факултета у Београду.

Програм Времеплов посвећен је важним датумима и историјским догађајима у домену науке. Предавања су намењена свим узрастима, а улаз је слободан.