Друго у низу предавања о неуронаукама одржаће др Милан Ћирковић, научни саветник Астрономске опсерваторије и сарадник у Институту за будућност човечанства Универзитета Оксфорд, у четвртак, 28. марта, у 18 часова, у Научном клубу Београд

Центар за промоцију науке, Друштво за неуронауке Србије и Студентска секција друштва за неуронауке Србије од марта до маја организују читав низ предавања у оквиру циклуса „Све стране неуронаука“, а у четвртак, 28. марта, у 18 часова, гост предавач биће др Милан Ћирковић, научни саветник Астрономске опсерваторије и сарадник у Институту за будућност човечанства Универзитета Оксфорд.

Особине система који испољавају бар неке аспекте когниције су једним делом одређени универзалним законима физике, а другим делом специфичностима своје еволуционе историје. Питање које се последњих деценија нашло у фокусу астробиолошких истраживања јесте управо колико је наш универзум истински гостољубив за живот и разум, односно у којој мери су места попут Земље типична или изузетна?

У овом предавању, кроз три примера, предавач ће показати колико “проширени мандат” астробиологије у периоду од 1995. године до данас не само да доноси обиље теоријских и посматрачких резултата, већ и подстиче дубље филозофско промишљање континуитета физичке и биолошке еволуције.