У оквиру јубиларне 10. манифестације Мај месец математике, чији је овогодишњи слоган ФОРМУЛА УМЕТНОСТИ, организоване су три изложбе у центру Београда.

Фото: Марко Рисовић

LaLa Lab

Математички институт САНУ, Кнез Михаилова 36

Понедељак – петак: 11.00 – 19.00, субота: 10.00 – 15.00

До 28. маја

Изложба LaLa Lab отворена је до 28. маја, у Математичком институту САНУ (преко пута зграде САНУ, у Кнез Михаиоловој улици). Она је посвећена уској вези математике и музике, области које деле многе сличности: обе дисциплине проучавају апстрактне објекте, имају сложене структуре и правила, добро дефинисану нотацију и прецизне су у својим резултатима.

Математика је дубоко укорењена у све аспекте музике, од физике звука до израде инструмената, од ритмичких образаца до тонске хармоније, од класичне до електронске музике. Математика укључује музику и наше разумевање уметности на исти начин као што укључује физику и наше разумевање света.

Ова изложба је својеврсна спона између две области. Није ни потпуно математичка, ни потпуно музичка, исто као што ни ове области нису комплетне једна без друге. Она преиспитује како разумемо звук, тон, музику и говор, и анализира како гледамо на графове, низове и алгоритме.

ПОЕТИЧНИ СВЕТОВИ МАТЕМАТИЧКИХ ТЕОРИЈА

Главно (Савско) шеталиште, Београдска тврђава

До 31. маја

Изложба ПОЕТИЧНИ СВЕТОВИ МАТЕМАТИЧКИХ ТЕОРИЈА представља место сусрета математичара и уметника, њиховог односа и утицаја математичких сазнања на човека и друштво. Поставка се налази на отвореном, на главном шеталишту на Калемегдану.

Математика и уметност се играју нашом стварношћу и дају њено апстрактно објашњење. Обе се састоје од истих рефлексија и промишљања, креативности и инспирације. Кроз угао уметности, ова поставка математику приближава и онима којима се она чини недокучивом и комплексном. Идеја за ову изложбу потекла је од групе младих истраживача из целог света, који су користили цртеже, слике, фотографије и дигиталне алате како би превели математичке формуле и једначине у визуелну представу. Математичари користе уметност да интерпретирају свој рад, а уметници кроз уметничку визију интерпретирају математику.

М3х10

МИКРОГАЛЕРИЈА, Краља Петра 46

До 1. јула

У Микрогалерији, изложбеном простору отвореном ка Улици краља Петра 46, отворена је интерактивна поставка под називом М3х10. Поставка је посвећена ретроспективи 10 година манифестације Мај месец математика.

Поставка је конципирана као комплексан механички систем, подсећа на старе аркаде, Руб Голдбергову машину, а и на неке од незаборавних експоната који су обележили 10 година манифестације. Пролазницима је омогућено да покрену поставку – ланчану реакцију, која их води кроз 10 година манифестације, закључно са актуелном под слоганом ФОРМУЛА УМЕТНОСТИ.

Микрогалерија је посебан изложбени део Научног клуба Београд, који директно комуницира са пролазницима и позива публику да открива научне концепте, појмове, области или феномене. Она представља својеврсни прозор у активности и садржаје Центра за промоцију науке, а у пет квадратних метара представља се научна област, програм или пројектна тема који су тренутно у фокусу. Ово није само излог, већ права интерактивна научнопопуларна поставка, коју сви могу видети, а често и испробати, покренути или слушати.

Више информација о свим детаљима програма М3 можете наћи на овом линку.