ЦПН организује посматрање помрачења Сунца, у петак, 20. марта, на платоу испред Народне библиотеке, почев од 9 часова и 45 минута

Центар за промоцију науке ће у петак, 20. марта, испред Народне библиотеке у Карађорђевом парку, организовати посматрање делимичног помрачења Сунца, са почетком у 9 часова и 45 минута. Сви грађани су добродошли да кроз телескопе са посебним филтерима за посматрање баце поглед на овај астрономски феномен.

ЦПН ће на врачарском платоу поставити два телескопа која ће бити опремљена специјалним филтерима за посматрање Сунца, и сви заинтересовани грађани ће бити у прилици да их користе. У посматрању ће нам се придружити и астрономи, астрофизичари, математичари и физичари, који ће одговарати на питања посетилаца.

Помрачење почиње око 9 сати и 45 минута, трајаће нешто више од два сата и биће помрачена половина Сунчевог диска.

Ова појава се дешава када Месец, током своје орбите око Земље, дође у положај између Земље и Сунца, и баци своју сенку на нашу планету.

У Европи смо последњи пут тотално помрачење Сунца имали прилике да видимо 1999. године. Потпуно помрачење биће видљиво на северу Европе, а нама најближа звезда ће, гледано из Београда, бити заклоњена негде око 50 одсто.

Помрачење Сунца није безбедно посматрати голим оком! Излагање ока Сунчевом зрачењу може оштетити вид, и због тога је директно гледање у Сунце без икакве заштите опасно по очи. Једини безбедан начин је посматрање кроз оптички филтер.

Постоји неколико „уради сам“ идеја за посматрање овог догађаја попут маске за варење, али најбезбеднији начин је гледати помрачење Сунца кроз специјални филтер на телескопу. Телескопи које ће ЦПН монтирати на платоу, поседују овакву опрему.

Истражите више о помрачењу Сунца на овом линку.

Одакле долазе гравитациони таласи?
Личне звездане мапе