Поводом прославе Дана Дунава, у ЦПН Научном клубу, 30. јуна у 18 часова, предавање Соње Каишаревић о биоанализама реке Дунав

У ЦПН Научном клубу ће 30. јуна бити организовано предавање на тему Биоанализе – прави пут у процени присуства токсичних супстанци у узорцима из животне средине, на којој ће говорити доценткиња Соња Каишаревић, овогодишња добитница Дунавске награде за младог истраживача за Србију.

Биоанализе су методе којима се прати биолошки одговор организма или ћелија у култури на присуство токсичних супстанци из животне средине. Помоћу њих се може испитати ефекат ксенобиотика на биолошке системе, њихов механизам токсичног дејства, а сагледани резултати могу пружити вредне информације о нивоу и врсти супстанци у узорцима који се испитују. Захваљујући томе, биоанализе све чешће налазе своје место у праћењу квалитета животне средине, а како се оне изводе и примењују и шта су нам рекле о Дунаву, сазнаћете из предавања које ће одржати доценткиња Соња Каишаревић.

Соња Каишаревић је докторка биолошких наука и доценткиња за ужу научну област Физиологија животиња, а ради на Департману за биологију и екологију Природно-математичког факултета у Новом Саду. Њен основни истраживачки фокус је област екофизиологије и репродуктивне ендрокринологије.

Међународним даном Дунава се од 2004. године, сваког 29. јуна, посебно указује на значај заштите и очувања ове реке и њених притока. Иницијатор прославе је Међународна комисија за заштиту реке Дунав, а удруженом акцијом различитих организација Дан Дунава је израстао у манифестацију у којој сваке године учествује све већи број људи.

ЦПН Предавање