У Београду, током целог маја, у оквиру манифестације Мај месец математике (М3), публику очекују интерактивни садржаји у центру града, изложба о Милутину Миланковићу, уз дружење са познатим светским математичарима и најинспиративнијим наставницима математике из целе Србије

Осма по реду манифестација Мај месец математике (М3), у организацији Центра за промоцију науке и Математичког института САНУ, ове године под слоганом ИСТРАЖИ КООРДИНАТЕ претвара целу Србију у земљу математике, уз бројне садржаје који математику и њен значај за наш свакодневни живот приближавају свим генерацијама.

У Београду ће, током маја, на неколико локација бити представљени разноврсни садржаји који ће посетиоце повести кроз математичке пределе широм света.

У Галерији на Андрићевом венцу 2, у центру града, посетиоци ће имати прилику да истражују изложбу „Кроз математичке пределе“ – од америчких мегалополиса, преко мексичких џунгли и андских гудура, медитеранских градова-држава, средњоевропских просвећених монархија, руских непрегледних пространстава, па све до средњоазијских оаза, хиљадугодишњих кинеских и индијских царстава и аустралијске источне обале.

На истој локацији, публика ће кроз интерактивне експонате моћи да сагледа математику у њеним разноврсним нијансама. Уз радионице у којима ће се децa и одрасли забавити кроз учење, филмске пројекције које ће пробудити знатижељу и навести на још дубља истраживања, угледни математичари и популаризатори науке из земље и иностранства припремили су за публику занимљива научнопопуларна предавања.

У Галерији на Андрићевом венцу 2 посетиоци ће моћи и да се упознају са најинспиративнијим наставницима математике изабраним кроз једномесечно мапирање примера добре наставне праксе широм Србије кроз Интерактивне разговоре – Акциони потенцијал математике!

Галерија ће за посетиоце бити отворена сваког дана, сем понедељком, од 10 до 20 часова, од 9. до 31. маја.

У Галерији науке и технике САНУ, од 9. до 20. маја, отвара се изложба „Животни циклуси Милутина Миланковића“ посвећена великом светском научнику Милутину Миланковићу, врхунском грађевинском инжењеру, првом српском доктору наука у овој области, директору Астрономске опсерваторије у Београду, професору небеске механике, теоријске физике и рационалне механике. Све личности Милутина Миланковића биће представљене кроз ову изложбу, а током њеног трајања биће организована вођења и пројекције документарног филма о познатом научнику и његовом раду.

ГОСТИ МАНИФЕСТАЦИЈЕ

Специјални гости М3 манифестације су популаризатори науке и математике др Бери Ципра, др Стјуарт Колхаген и др Грег Гејџ. Они ће кроз предавања, трибине и радионице посетиоцима приказати математику из различитих углова и у директном приступу. Гости своје знање већ годинама шире на свим континентима и иза себе имају велики број признања и награда.

Др Бeри Ципра (САД) је амерички математичар са запаженим научним достигнућима и неуморни промотер и популаризатор ове науке. У току своје професионалне каријере радио је као предавач на више америчких универзитета, укључујући и Масачусетски технолошки институт (MIT). Добитник је више признања Математичког удружења Америке, а редовно пише за часопис Science.

Др Стјуарт Колхаген (Аустралија) је научни номад који ради преко четрдесет година на популаризацији науке широм света. У својој богатој каријери, између осталог, био је и директор Одељења за учење и науку у Аустралијском научно-техничком центру Quesacon, а посебно се истичу његове отворене изложбе на градским улицама. Посебан фокус у својим предавањима и радионицама ставља на директан приступ науци „из прве руке“, односно, у непосредном контакту са публиком.

Др Грег Гејџ (САД) je неуронаучник који изучава мозак, али то ради користећи приступачне уређаје и „уради сам“ технике. Суоснивач је компаније Backyard Brains, која израђује напредну технологију довољно једноставну за употребу уз коју сви заинтересовани могу да учествују у неуронским открићима.

Мај месец математике понудиће и низ других садржаја, као што је интерактивна изложба Imaginary, на којој ће гости из Свеучилишта у Ријеци приказати посетиоцима мапирање сфера на равни кроз игру светлости и сенки. Такође, публика ће моћи и да се упозна са најбољим идејама реализованим у оквиру пројекта М_АРТ, чији је циљ повезивање математике и уметности.

Све време трајања манифестације, наставници ће моћи да се информишу о пројекту Scientixа за заинтересоване појединце биће организована и посебна радионица 12. маја на којој ће моћи да науче шта све могу да добију кроз пројекат Scientix, као и како могу да бесплатно користе ресурсе који се налазе на њиховом порталу.

На београдским улицама чека нас „Шетајућа математика“ – разговори са ученицима неколико основних школа и Шесте београдске гимназије, који ће на необичан и занимљив начин са пролазницима размењивати математичка знања и разбијати предрасуде о математици.

У Научном клубу Београд, Краља Петра 46, за основце и средњошколце припремљене су радионице, као и научнопопуларна предавања, a у Математичком институту САНУ организована су предавања о Милутину Миланковићу и његовом научном раду.

Распоред осталих бројних активности, програма, радионица, пројекција и предавања можете истражити на линку: m3.cpn.rs.