Трибина средом

Где су ванземаљци?

Среда, 11. септембар, у 19 часова, Велика дворана СКЦ-а. Јесењу сезона трибина Центра за промоцију науке отворио је темом „Где су ванземаљци?“

Пре више од пола века, славни амерички научник Енрико Ферми jе током jедног ручка изненада запитао своjе колеге „Па, где су сви?“, питаjући се зашто до сада нисмо срели или уочили бар jедну од ванземаљских цивилизациjа.

Наиме, у нашоj галаксиjи има 400 милиjарди звезда, а у свемиру има исто толико галаксиjа, што значи да мора бити и огроман броj планета на коjим би се могао наћи интелигентни живот. Но, ниjедан од њих до сада нисмо видели. Ово питање jе у науци познато као Фермиjев парадокс, а астрономи су понудили на десетине различитих одговора.

Потрага за ванземаљцима, као неизбежан део модерне СФ културе, неминовно jе испреплетена са квазинауком, теориjама завере, заблудама и предрасудама, али jе и даље важно питање за науку. Упркос чињеници да се њиме научници данас ретко баве, откриће интелигентног живота у свемиру заувек би променило нашу перцепциjу света.

Како из перспективе потенциjалног сусрета са неком ванземаљцима, или да бисмо пронашли коначни доказ да смо потпуно сами у свемиру, ово питање представља jедно од наjзначаjниjих за људску цивилизациjу.

Нова, jесења сезона сад већ традиционалних Трибина средом, коjе организуjе Центар за промоциjу науке у сарадњи са Студентским културним центром, отворена је култним Фермиjевим питањем „Где су ванземаљци?“ Трибина је одржана у Великоj сали СКЦ-а ће 11. септембра, у 19 сати, пред салом која је била крцата. У публици је било више од 250 посетилаца.

Истражите више у тексту ЦПН трибина о НЛО.