Otkrića

Pronađena kost dinosaurusa teška pola tone

Istraživači su na jugozapadu Francuske otkrili pola tone tešku butnu kost divovskog dinosaurusa, za koga se veruje da je živeo pre čak 140 miliona godina

Foto: Pixabay

Tekst: Ivana Nikolić

Francuski paleontolozi su u gradiću Onžak-Šaron na jugozapadu zemlje iskopali dva metra dugu i gotovo pola tone tešku butnu kost dinosaurusa sauropoda, koji je naseljavao močvarne krajeve pre oko 140 miliona godina.

Ogromna kost je pronađena na mestu koje je inače bogato fosilima dinosaurusa u departmanu Šarant, koji je, u vreme kada su ga dinosaurusi naseljavali, bio močvaran.

Kost je pronađena u debelom sloju gline početkom prošle nedelje, i naučnici veruju da ona pripada sauropodu – biljojedu sa dugačkim vratom i repom koji je bio naširoko rasprostranjena vrsta u kasnom periodu jure.

Pored butne, pronađena je i velika karlična kost.

„Ovo je ogromno otkriće. Oduševljen sam stanjem očuvanosti te kosti“, rekao je Rono Alan, paleontolog iz Nacionalnog prirodnjačkog muzeja u Parizu.

„Ove životinje su verovatno bile teške oko 40-50 tona“, dodao je.

Alan je francuskom listu Le Parisien rekao i da je stanje u kome je kost otkrivena izuzetno dobro: „Možemo da vidimo umetke za mišiće, tetive i ožiljke. Ovo je vrlo retko za velike životinje.“

Onžak Šaron je, inače, jedinstveno arheološko nalazište u Evropi: paleontolozi su od 2010, kada su počela iskopavanja, pronašli oko 7500 kostiju 45 različitih vrsta dinosaurusa.

.

OTKRIĆA

Svakoga dana se u svetu objavi više hiljada novih otkrića. Koja od njih su zaista bitna? Koja menjaju naučnu paradigmu? I kako razumeti šta se zapravo dešava na naučnim frontovima?

Istražite tekstove iz rubrike OTKRIĆA.

Istražite druge tekstove:

CPN