Истраживачи су на југозападу Француске открили пола тоне тешку бутну кост дивовског диносауруса, за кога се верује да је живео пре чак 140 милиона година

Фото: Pixabay

Француски палеонтолози су у градићу Онжак-Шарон на југозападу земље ископали два метра дугу и готово пола тоне тешку бутну кост диносауруса сауропода, који је насељавао мочварне крајеве пре око 140 милиона година.

Огромна кост је пронађена на месту које је иначе богато фосилима диносауруса у департману Шарант, који је, у време када су га диносауруси насељавали, био мочваран.

Кост је пронађена у дебелом слоју глине почетком прошле недеље, и научници верују да она припада сауроподу – биљоједу са дугачким вратом и репом који је био нашироко распрострањена врста у касном периоду јуре.

Поред бутне, пронађена је и велика карлична кост.

„Ово је огромно откриће. Одушевљен сам стањем очуваности те кости“, рекао је Роно Алан, палеонтолог из Националног природњачког музеја у Паризу.

„Ове животиње су вероватно биле тешке око 40-50 тона“, додао је.

Алан је француском листу Le Parisien рекао и да је стање у коме је кост откривена изузетно добро: „Можемо да видимо уметке за мишиће, тетиве и ожиљке. Ово је врло ретко за велике животиње.“

Онжак Шарон је, иначе, јединствено археолошко налазиште у Европи: палеонтолози су од 2010, када су почела ископавања, пронашли око 7500 костију 45 различитих врста диносауруса.

.