Istraživači su na jugozapadu Francuske otkrili pola tone tešku butnu kost divovskog dinosaurusa, za koga se veruje da je živeo pre čak 140 miliona godina

Foto: Pixabay

Tekst: Ivana Nikolić

Francuski paleontolozi su u gradiću Onžak-Šaron na jugozapadu zemlje iskopali dva metra dugu i gotovo pola tone tešku butnu kost dinosaurusa sauropoda, koji je naseljavao močvarne krajeve pre oko 140 miliona godina.

Ogromna kost je pronađena na mestu koje je inače bogato fosilima dinosaurusa u departmanu Šarant, koji je, u vreme kada su ga dinosaurusi naseljavali, bio močvaran.

Kost je pronađena u debelom sloju gline početkom prošle nedelje, i naučnici veruju da ona pripada sauropodu – biljojedu sa dugačkim vratom i repom koji je bio naširoko rasprostranjena vrsta u kasnom periodu jure.

Pored butne, pronađena je i velika karlična kost.

„Ovo je ogromno otkriće. Oduševljen sam stanjem očuvanosti te kosti“, rekao je Rono Alan, paleontolog iz Nacionalnog prirodnjačkog muzeja u Parizu.

„Ove životinje su verovatno bile teške oko 40-50 tona“, dodao je.

Alan je francuskom listu Le Parisien rekao i da je stanje u kome je kost otkrivena izuzetno dobro: „Možemo da vidimo umetke za mišiće, tetive i ožiljke. Ovo je vrlo retko za velike životinje.“

Onžak Šaron je, inače, jedinstveno arheološko nalazište u Evropi: paleontolozi su od 2010, kada su počela iskopavanja, pronašli oko 7500 kostiju 45 različitih vrsta dinosaurusa.

.