Уз последњу WOW фотографију, НАСА је објавила да Плутон има плаво небо и да има воду

Текст: Јована Николић

Летелица New Horizons која ове године доноси бројне информације о Плутону, послала је прошле недеље прву фотографију у боји овог небеског тела. Убрзо након тога НАСА је објавила саопштење о два нова открића: Плутон има плаво небо и залеђену воду.

Последња НАСА фотографија атмосфере Плутона (на слици изнад) обишла је свет као призор који изазива неподељено дивљење.

Деветогодишње путовања летелице New Horizons овог лета је ушло у своју најважнију фазу, када се летелица приближила Плутону. Од тада на Земљу стижу фотографије удаљене патуљасте планете а са њима и нова сазнања о њеном изгледу и рељефу.

Последња вест је да Плутон има небо плаве боје, које нам овај занимљиви, удаљени свету приказује у сасвим новом, величанственом руху – у боји са којом људи небо и замишљају.  До сада је плаво небо уочено на Сатурновом сателиту Титану. И наравно, на Земљи.

Заправо, само расејање Сунчеве светлости кроз атмосферу одређује боју неба. На Земљи се светлост у највећој мери расејава на молекулима азота. Због тога се у атмосфери задржавају само одређене таласне дужине из спектра Сунчеве светлости што ствара доживљај да је небо плаво.

Међутим, на боју неба утиче величина честица кроз које светлост пролази и тренутно се не може закључити које хемијске елементе крије атмосфера Плутона.

НАСА је притом саопштила да је на Плутону откривен и већи број мањих области са залеђеном водом. Плутон је у великој мери прекривен ледом, али се залеђена вода јавља само на одређеним подручјима. НАСА тим сада има пред собом задатак да открије зашто се вода јавља баш у овим пределима.

Истражите више…

Мисија на Плутон

Ледени вулкани на Плутону?
Нове фотографије Плутона