Nakon svojih poslednjih obilazaka, letelica Kasini se konačno obrušila u atmosferu Saturna i time završila svoju misiju

Tekst: Nikola Zdravković

U petak, 15. septembra, pet minuta pre dva popodne po našem vremenu, NASA je planirano izgubila kontakt sa vernom letelicom Kasini koja je poslednjih 13 godina živela i radila u orbiti planete Saturn, sakupljajući različite podatke o gasovitom džinu i njegovim satelitima.

Na slici vidimo Saturn iz ugla Kasinija, sa udaljenosti od oko 1,4 miliona kilometara. U trinaest sati i pedeset pet minuta nije samo završena trinaestogodišnja poseta šestoj planeti Sunčevog sistema, već i čitava misija Kasini-Hajgens koja je počela još 1997. godine lansiranjem letelice Kasini i sonde Hajgens sa Kejp Kanaverala, i još pre toga u laboratoriji, i još tokom osamdesetih godina prošlog veka u umovima američkih i evropskih naučnika i inženjera.

Ukoliko računamo po saturnskom vremenu, Kasini je živeo u orbiti oko njega nešto manje od jedne godine. Kako se vidi na slici, na severnoj hemisferi (gore), i to na mestu gde je Kasini prvi put stigao,  trenutno vlada letopre. Pre trinaest godina, kada je Kasini stigao do Saturna, video je zimsku noć.