Текст: Петар Нуркић

Када му је учитељ у основној школи дао задатак да сабере све бројеве између 1 и 100, очекивајући да ће му бити потребно неколико сати да реши тај проблема, Карл Фридрих Гаус (1777–1855) успео је да дође до тачног резултата за неколико минута. Потекао је из врло сиромашне породице, мајка му је била неписмена и није записала датум његовог рођења. Међутим, генијални математичар је уз помоћ одређених података сам израчунао ког датума је дошао на свет. Дела која је написао сматрају се најзначајнијим делима у пољу математике. Формулисао је и дао тачан критеријум када се правилни многоугао може конструисати помоћу шестара и лењира; конструисао је и правилан полигон са седамнаест страница.  Доказао је и  да свака алгебарска једначина има бар једно решење. Овај немачки научник и математичар дао је изузетан допринос многим пољима математике: геометрија, математичка анализа, теорија бројева. Бавио се оптиком, електромагнетизмом и геодезијом. Са Вилхелмом Вебером учествовао је у изградњи првог електромагнетног телеграфа. Најинтересантније је што је пре Лобачевског и Јаноша Бољаја дошао до открића нееуклидових геометрија, само што је то откриће сматрао толико неинтуитивним да се никад није усудио да га објави. По њему носи име јединица за магнетну индукцију. Био је учитељ чувеним математичарима Дедекинду и Риману.