ОТКРИЋА

Атласов лет

НАСА је из ваздухопловне базе Кејп Канаверал на Флориди лансирала беспилотну ракету Атлас 5, како би се обновиле залихе на Међународној свемирској станици

Текст: Р. Ћебић

После три дана одлагања због лошег времена и јаких ветрова, НАСА је у недељу у 21:40 по Гриничу из ваздухопловне базе Кејп Канаверал на Флориди лансирала беспилотну ракету Атлас 5 која носи дугоочекивани свемирски теретни брод Орбитал АТК према Међународној свемирској станици (МСС).

Овим летом САД су поново отвориле једну од две линије снабдевања истраживачке лабораторије вредне 100 милијарди долара која кружи око Земље на удаљености од 400 километара.

Линије снабдевања биле су дуже време у прекиду услед једног руског и два америчка неуспешна лансирања, што је драстично смањило залихе на МСС.

”Залихе за тоалет потрошиће се у фебруару”, изјавио је програмски директор Међународне свемирске станице, Кирк Ширман.

ОТКРИЋА

Свакога дана се у свету објави више хиљада нових открића. Која од њих су заиста битна? Која мењају научну парадигму? И како разумети шта се заправо дешава на научним фронтовима?

Истражите текстове из рубрике ОТКРИЋА.